اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران:

انجام فعالیت‌های قرآنی در روستاهای مازندران 4 برابر شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: گسترش فعالیت و ایجاد مراکز قرآنی در روستاها موجب شد تا احداث موسسات قرآنی در روستاهای مازندران به چهار برابر نسبت به گذشته افزایش یابد.

انجام فعالیت‌های قرآنی در روستاهای مازندران 4 برابر شد
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حجت‌الاسلام ناصر شکریان ‌یکشنبه شب در جلسه شورای قرآن که در استانداری مازندران برگزار شد با بیان اینکه توجه به اهمیت فعالیت‌های قرآنی در سال‌های اخیر بیشتر شده است، بیان داشت: اعتبارات اختصاص یافته به فعالیت‌های قرآنی در دولت نهم و دهم بیش از دولت‌های قبل بوده و اهمیت به این موضوع از سوی دولت موجب شد تا وزیر کشور بخشنامه‌ای را به استانداران ابلاغ کند مشاورانی را برای مباحث قرآنی برای خود انتخاب کنند.
وی خاطرنشان کرد: گسترش فعالیت و ایجاد مراکز قرآنی در روستاها موجب شد تا احداث موسسات قرآنی در روستاهای مازندران به چهار برابر نسبت به گذشته افزایش یابد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با تاکید بر اینکه فرمانداران باید مشاوران قرآنی برای خود انتخاب کنند، تصریح کرد: برای گسترش فعالیت‌های قرآنی به طور متوازن در همه شهرستان‌ها و افزایش مراکز و موسسات قرآنی در سطح استان و استفاده عمومی از فضای اجتماعی و معنوی ایجاد شده، برخی از فرمانداران برای خود مشاوران قرآنی انتخاب کردند.
این مقام مسئول با اعلام این خبر که بانک اطلاعات کلاس‌های تفسیر قرآن در استان مازندران تهیه شده است، اظهار داشت: آموزش مفاهیم  قرآن در سطح استان مورد توجه قرار گرفته و در این بخش بحث تفسیر قرآن در مازندران گسترش یافت.
شکریان افزود: هم‌اکنون 120 حافظ کل قران کریم و بیش از 4 هزار نفر حافظ پنج جزء قرآن را در مازندران داریم و باید برنامه‌ای تدوین شود تا در پنج سال آینده در بخش فضاسازی با افزایش قاریان و حافظان قرآن روبه‌رو شویم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران حمایت مسئولان ارشد استان و دستگاه‌های اجرایی فرهنگی را در ایجاد موسسات قرآنی جدی دانست و اظهار داشت: موسسه‌های ویژه حافظان قرآن در مازندران ضروری است و در این بخش دوره تربیت معلم حافظان قرآن در استان ایجاد شود.
وی خاطرنشان کرد: امسال 350 نفر برای اخذ مدرک دکترا قرآنی در سطح استان داوطلب شدند که ارائه مدرک در شش دوره و پنج درجه ارائه می‌شود.
شکریان با اشاره به اینکه تاکنون 90 درصد طرح‌های قرآنی به مراکز مردمی واگذار شده است، خاطرنشان کرد: اختصاص تابلوهای تبلیغاتی برای موسسات قرآنی از سوی شهرداری‌ها باید مورد تاکید قرار گیرد.
وی درباره طرح پنج ساله شدن فعالیت‌های قرآنی در مازندران گفت: سند توسعه فعالیت‌های قرآنی باید با ارائه نقطه نظرات کارشناسانه تدوین شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران بر تهیه بانک اطلاعات قرآنی به صورت جامع تاکید کرد و اذعان داشت: تهیه بانک اطلاعات قرآنی در مازندران نیازمند عزم جدی همه دستگاه‌های اجرایی فرهنگی است و مسائل دینی و قرآنی به صورت خاص در برنامه پنج ساله دیده شود.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول