اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مازندران مطرح کرد:

توسعه فعالیت‌های قرآنی بر‌اساس برنامه توسعه

خبرگزاری فارس: استاندار مازندران گفت: فعالیت‌های قرآنی بر‌اساس مطالبات مقام معظم رهبری و برنامه چهارم توسعه، ترویج یابد.

توسعه فعالیت‌های قرآنی بر‌اساس برنامه توسعه
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سید علی اکبر طاهایی ‌یکشنبه شب در جلسه شورای قرآنی مازندران با بیان اینکه زندگی که مطابق موازین قرآنی باشد بدون دغدغه خواهد بود، بیان داشت: ناهنجاری‌هایی که در زندگی بشری با آن روبه‌رو دست به گریبان هستیم هم‌تراز با موازین قرآنی نیست و تلاش می‌شود جامعه را با آموزه‌های قرآنی تنظیم و هدف‌گذاری براساس آنچه خداوند تدارک دیده است نزدیک کرد.
وی با اشاره به اینکه تشکیل شورای قرآنی در استان به منظور هم‌افزایی و فعالیت مطلوب در حوزه قرآن است، تصریح کرد: آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی، اداره کل اوقاف، فرهنگ و ارشاد اسلامی، سپاه پاسداران و نیروی انتظامی از دستگاه‌های اجرایی فرهنگی در حوزه فعالیت‌های قرآنی در استان هستند که تاکنون آموزش و پرورش با ایجاد مدارس قرآنی فعالیت مطلوب بنیادی را برای دانش‌آموزان انجام داده است.
استاندار مازندران یادآور شد: انسجام بین دستگاه‌های اجرایی که در حوزه فعالیت‌های قرآنی کار می‌کنند منجر به خروجی مطلوب آموزش قرآن در استان و رفع کاستی‌ها در این بخش می‌شود و تاکنون نیروهای مسلح در بخش ترویج فعالیت‌های قرآنی در سطح استان تلاش‌های مناسبی داشته است.
وی گام نخست تبلیغ دین اسلام را از سوی پیامبر(ص) تعالیم قرآنی عنوان کرد و یادآور شد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فعالیت خوبی در ایجاد مراکز قرآنی در سطح مازندران داشته است و هم‌اکنون شاهد توسعه موسسات قرآنی به صورت مردمی هستیم که در این بخش سال گذشته استانداری 2 میلیارد تومان از بانک ملی تسهیلات اخذ کرد.
نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به اینکه وزیر ارشاد اذعان داشت؛ رهبری در ابتدای ایام ماه مبارک رمضان جلسه‌ای چهارساعته با جمع قرآنی‌های کشور داشتند، تصریح کرد: نشستی که رهبری در جمع فعالان قرآنی کشور داشتند نشان از اهمیت موضوعی است که باید در این بخش وقت و اعتبار صرف کرد.
استاندار مازندران در تجلیل از قاری برتر قرآن نوجوان بابلی کمیل هادی پور که در بخش قرائت قرآن رتبه  اول کشور را کسب کرد، گفت: مفسر برتر قرآن کریم آیت‌الله جوادی آملی از استان مازندران طلوع کردند و اساتید برتری نیز به عنوان معلمان برتر در بخش قرآنی اهل مازندران بودند.
وی اذعان داشت: بنیادها، موسسات و مراکز قرآنی که در استان شکل می‌گیرد آینده مطلوب معنوی را برای مازندران رقم بزند و در برنامه پنجم توسعه به آنچه رهبری تاکید داشتند دست یابیم.
در این جلسه به نوجوان 14 ساله بابلی که حائز رتبه نخست در بخش قرائت قرآن در سطح کشور شد یک دستگاه رایانه لپ تاپ اهدا شد.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول