اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه‌آهن شرق:

راه‌آهن به نیروهای متخصص و باسابقه نیاز دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه‌آهن شرق گفت: غیربومی بودن برخی نیروهای راه‌آهن شرق به این دلیل است که بعضی پست‌ها به نیروی متخصص و حتی با 20 سال سابقه نیاز دارد.

راه‌آهن به نیروهای متخصص و باسابقه نیاز دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، محمد پورفخری بهابادی صبح امروز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان طبس به بیان مزایای حمل و نقل ریلی نسبت به سایر انواع حمل و نقل پرداخت و اظهار داشت: حمل و نقل ریلی دارای سطح ایمنی بسیار بالایی است به گونه‌ای که با گذشت بیش از شش سال از عمر راه آهن شرق و جابجایی میلیون‌ها مسافر در طول این محور، حتی یک نفر مسافر دچار صدمه یا آسیب نشده است و این در حالیست که همه‌ساله شاهد تعداد قابل توجهی کشته و مصدوم در سوانح جاده‌ای هستیم.
وی ادامه داد: مصرف کمتر انرژی و سوخت به‌ویژه باتوجه به اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها از مزایای دیگر حمل و نقل ریلی است و علاوه بر این راه‌آهن نسبت به جاده و اتوبان عرصه کمتری را اشغال کرده و برای محیط زیست نیز آلودگی چندانی ایجاد نمی‌کند.
مدیرکل راه‌آهن شرق با بیان اینکه مقرون به صرفه بودن و راحتی سفر با قطار از دیگر مزایای حمل و نقل ریلی است، خاطرنشان کرد: توسعه راه‌آهن در کشور مورد تاکید مقام معظم رهبری و توجه ویژه رئیس جمهور است و به همین دلیل روز به روز محورهای جدید راه آهن در کشور به بهره‌برداری می‌رسد.
وی یادآور شد: تاسیس اداره کل راه آهن شرق به مرکزیت طبس در راستای توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شهرستان طبس و سایر شهرستان‌های طول خط بسیار موثر بوده که روند این توسعه همچنان ادامه دارد.
پورفخری بهابادی افزود: اداره کل راه آهن شرق یکی از 17 اداره کل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران است که با دارا بودن 1050 کیلومتر طول خط، طویل‌ترین اداره کل راه‌آهن کشور محسوب می‌شود.
وی بیان کرد: اداره کل راه‌آهن شرق یکی از پیشرفته‌ترین و مجهزترین ادارات کل راه‌آهن شرق کشور است به طوریکه تمام 40 ایستگاه این اداره کل به صورت تمام‌ مکانیزه با سیستم پیشرفته علائم الکتریکی از طبس قابل کنترل است.
مدیرکل راه‌آهن شرق عنوان کرد: این اداره کل از نظر میزان جابه‌جایی و حمل بار و همچنین تناژ حاصل از بارگیری رتبه چهارم را در بین ادارات کل راه آهن کشور دارد که با توجه به ظرفیت‌های قابل ‌توجه در منطقه راه‌آهن شرق از جمله وجود معادن متعدد، آینده این راه‌آهن درخشان‌تر خواهد بود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه آماری از میزان بار حمل شده در راه‌آهن شرق پرداخت و گفت: در پنج ماه ابتدای سال گذشته مقدار یک میلیارد و 198 میلیون و 648 هزار و 438 تن‌ کیلومتر بار ناخالص در راه‌آهن شرق حمل شده که این میزان در سال جاری با 10 درصد افزایش به یک میلیارد و 313 میلیون و 692 هزار و 11 تن ‌کیلومتر رسیده است.
پورفخری بهابادی ادامه داد: از نظر شاخص تن‌کیلومتر خالص هم در سال جاری مقدار 745 میلیون و 56 هزار و 76 تن‌کیلومتر بار خالص در راه‌آهن شرق حمل شده که در مقایسه با 637 میلیون و 617 هزار و 723 تن ‌کیلومتر بار خالص حمل شده در سال گذشته از 17 درصد رشد برخوردار است.
وی افزود: تناژ حاصل از بارگیری در سال 1389 در راه آهن شرق هم مقدار 362 هزار و 458 تن بوده که در سال 1390 با 34 درصد افزایش به 485 هزار و 757 تن رسیده است.
مدیرکل راه‌آهن شرق در بخش دیگری از سخنان خود از راه‌اندازی خط بارگیری در ایستگاه بیشه‌در خبر داد و اظهار داشت: بارگیری سنگ‌آهن از ایستگاه رباط پشت بادام مجدداً فعال شده است و بارگیری سنگ آهن از مجتمع معدنی خواف نیز بزودی آغاز می‌شود.
وی اضافه کرد: در زمینه بارگیری سیمان در راه آهن شرق هم رکورد جدیدی ثبت شده به طوریکه 240 واگن سیمان بارگیری شده از ایستگاه تربت‌ حیدریه در ماه گذشته به 330 واگن در ماه جاری رسیده است.
پورفخری بهابادی بیان کرد: در راه آهن شرق، مصالح ساختمانی مانند آجر و سیمان سفید از ایستگاه طبس، زغال‌سنگ از ایستگاه پروده، سیمان از ایستگاه تربت‌حیدریه و سنگ آهن از ایستگاه‌های بیشه‌در، رباط پشت بادام، رشتخوار و خواف بارگیری می‌شود.
وی با بیان اینکه انبار توشه ایستگاه‌های طبس و تربت‌حیدریه آماده دریافت و حمل کالا و بار متقاضیان است، از صاحبان سرمایه و بار خواست که با توجه به مزایای مهم حمل و نقل ریلی در مقایسه با سایر انواع حمل و نقل، از راه‌آهن برای جابجایی و حمل کالاهای خود استفاده کنند.
مدیرکل راه‌آهن شرق در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران تصریح کرد: برخلاف برخی شایعات هیچکدام از امکانات، تجهیزات و تسهیلات اداره کل راه‌آهن شرق در طبس به ایستگاه‌های تربت ‌حیدریه یا یزد منتقل نشده است و حتی در صورت نیاز برای استقرار ادارات جانبی در راه‌آهن شرق پیگیری خواهد شد.
وی در پاسخ به این سؤال که چرا در برخی پست‌های راه‌آهن شرق از نیروهای غیربومی استفاده می‌شود، گفت: باتوجه به اینکه از تاسیس راه‌آهن شرق تنها شش سال و اندی می‌گذرد، نیروی متخصص و باتجربه در شهرستان‌های طول خط وجود ندارد و این در حالیست که برخی پست‌های راه آهن به نیروی متخصص و باسابقه حتی 5 تا 20 سال نیاز دارد.
پورفخری بهابادی ادامه داد: به تدریج نیروهای بومی آموزش دیده و تجربه کسب می‌کنند که بر این اساس طی چند سال آینده تمام نیروهای شهرستان‌های طول خط راه‌آهن شرق بومی خواهند شد.
وی همچنین از بهبود کیفیت قطار مسافری طبس مشهد و احداث سالن انتظار در ایستگاه عشق‌آباد خبر داد و افزود: برای راه‌اندازی قطار محلی طبس یزد باید فرمانداری‌های شهرستان‌های طول مسیر مقدار 50 درصد ضریب اشغال این قطار را تضمین کنند که در این رابطه مکاتبات لازم با فرمانداری‌ها انجام شده و موضوع در حال پیگیری است.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول