اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بسیج مساجد سپاه سیدالشهدا (ع):

مسجد مهد شجره طیبه بسیج است

خبرگزاری فارس: معاون بسیج مساجد سپاه سیدالشهدا (ع) با اشاره به جایگاه بسیج گفت: مسجد مهد عظیم‌ترین نهاد مردمی و خاستگاه شجره طیبه بسیج است.

مسجد مهد شجره طیبه بسیج است
امیررضا خجسته امروز همزمان با به مناسبت روز مساجد و محلات در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران با اشاره به جایگاه مسجد گفت: مسجد خواستگاه شجره طیبه بسیج و زادگاه عظیم‌ترین تشکل مردمی است.
معاون بسیج مساجد سپاه سیدالشهدا (ع) با بیان اینکه مسجد محور و پایگاه اصلی مجاهدت بسیجیان است، افزود: بسیجیان افتخار دارند که محور و پایگاه اصلی مجاهدت خود را مسجد قرار داده‌اند.
وی در ادامه مساجد را کانون حرکت‌های انقلابی معرفی کرد و بیان داشت: ما با مساجد و مجالس تبلیغ چه کرده‌ایم و چه می‌خواهیم بکنیم، این سؤالی است که ما باید از خودمان بکنیم. در همه‌ مراحل این تاریخ پرافتخار، مساجد همیشه پایگاه دینداری و حرکت مردم در راستای دین بوده است. انقلاب اسلامی از مساجد شروع شد، امروز هم در هنگامی که حرکت و بسیج مردم مطرح می‌شود باز مساجد کانونند.
خجسته تاکید کرد: مسجد به عنوان بهترین مکان تأمین کننده نیازهای معنوی و الهی جوانان و همچنین مایه شکوفایی استعدادهای فطری و درونی آنان است و بر همین اساس روز جهانی مسجد، روز بسیج مساجد و محلات نیز نام‌گذاری شد تا پیوند همیشگی مسجد و بسیج که اصالت و معنویت بسیج مرهون آن است بیش از پیش مورد تاکید قرار گیرد.
معاون بسیج مساجد سپاه سیدالشهدا (ع) عنوان کرد: با توجه به نقش محوری مساجد و هجمه همه‌جانبه دشمنان اسلام به این سنگر الهی بنابر پیشنهاد جمهوری اسلامی و تصویب سازمان کنفرانس اسلامی 21 اگوست برابر با 30 مرداد که مصادف با به آتش کشیده شدن مسجدالاقصی توسط صهیونیست‌هاست، روز جهانی مسجد نامیده شد.
وی ادامه داد: 30 مرداد یادآور حادثه‌ای است که از یک سو بیانگر عمق دشمنی صهیونیسم جهانی نسبت به اسلام و پیروان این مکتب حیات بخش است و از سوی دیگر فرصتی است برای ارج نهادن به جایگاه رفیع مسجد به عنوان کانون وحدت، اقتدار و نماد هویت امت اسلام است.
معاون بسیج مساجد و محلات سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران خاطرنشان کرد: صهیونیست‌های غاصب که کارنامه آنها مملو از تجاوز و جنایت علیه مسلمانان است در چنین روزی در سال 1348 هجری شمسی (21 آگوست 1969) مسجدالاقصی نخستین قبله مسلمین را به آتش کشیدند، این جنایت آتش خشم و نفرت مسلمانان جهان را نسبت به اشغالگران قدس شعله‌ور کرد و چهره پلید و رسوای انها را رسواتر کرد.
خجسته بیان کرد: در همین راستا با توجه به نقش اساسی و موثر بسیج مساجد در ترویج فرهنگ تفکر بسیج و پاسداری از ارزش های انقلاب اسلامی و توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر حضور جوانان و روحیه‌های بسیجی محیط مسجد را زنده و پر نشاط و لبریز از امید سازد.
معاون بسیج مساجد و محلات سپاه حضرت سیدالشهدا استان تهران با اشاره به برنامه‌های این سپاه در روز مساجد و محلات تصریح کرد: تبیین نقش محوری بسیج مساجد و خدمات بسیج مساجد به جامعه، تبیین نقش پایگاه‌های مقاومت مساجد به عنوان یکی از ارکان مسجد، مشارکت فعال در جمع‌آوری کمک برای مردم مسلمان قحطی زده سومالی توسط پایگاه های بسیج مساجد، جمع‌آوری کمک برای نیازمندان و مستمندان محل به‌ویژه ایتام محله و جمع آوری جهیزیه و کمک به ازدواج جوانان، ایجاد هماهنگی و همدلی بیشتر در بین دست اندرکاران مسجد و تقویت برنامه‌های بسیج، تجلیل از فعالان و دست اندرکاران مسجد و تقویت برنامه‌های بسیج،تشویق و تکریم افراد و چهره‌ها‌ی موفق محله در مساجد از مهم‌ترین برنامه‌های بسیج، مساجد و محلات سپاه سیدالشهدای استان تهران است.
وی تاکید کرد: سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران در سطح حوزه‌ها خود اقدام به برگزاری و تبیین این مناسبت در این شب‌های ماه مبارک رمضان کرده است.
خجسته افزود: سَجده و سُجود، اصلش به معنای آرامش و فروتنی و اطاعت است و واژه عام و فراگیری است که همه موجودات را شامل می‌شود و بر دو نوع است، اوّل سجده اختیاری که مخصوص انسان است و به سبب این طاعت، مستوجب پاداش می‌شود و نوع دوم، قهری و طبیعی است که شامل همه موجودات از جمله انسان نیز است.
معاون بسیج مساجد سپاه سیدالشهدا (ع) در پایان تصریح کرد: مسجد مامن روح و دل و جان خسته آدمی و محل گردهمایی مسلمانان و تجلی گاه پرشکوه انسجام و یکپارچگی ملت مسلمان است. 
بنا به در خواست جمهوری اسلامی ایران، 21 آگوست (31 مرداد ماه) از سوی سازمان کنفرانس اسلامی به عنوان روز جهانی مسجد نام‌گذاری شده است که متعاقب آن از این تاریخ  یک هفته، هفته تکریم، تجلیل و اکرام مساجد است.
21 آگوست مصادف است با به آتش کشیدن مسجد الاقصی توسط صهیونیست‌ها که با کشتار مردم در مسجد گوهر شاد توسط رضاخان، همزمان شده است.
هفته تکریم و تجلیل مساجد از 30 مرداد ماه تا پنجم شهریور ماه در کشور ایران به طور گسترده برگزار می‌شود.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول