اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گشایش نمایشگاه علوم قرآنی استان همدان در نهاوند

خبرگزاری فارس: نمایشگاه علوم قرآنی استان همدان در شهرستان نهاوند گشایش یافت.

گشایش نمایشگاه علوم قرآنی استان همدان در نهاوند
به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، نمایشگاه بزرگ علوم قرآنی استان همدان ظهر امروز با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در سالن امام خمینی نهاوند افتتاح شد.
امام جمعه نهاوند در این مراسم ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و تسلیت به خاطر سالروز فرا رسیدن ایام شهادت حضرت علی(ع) اظهار داشت: ماه مبارک رمضان ماه خودسازی و مقابله عملی و همه‌جانبه با شیطان نفس است که باید از لحظه لحظه ایام این ماه عزیز نهایت بهره را برد.
حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی قرآن را داروی شفابخش آلام و دردهای بشر در همه دوران‌ها و زمان‌ها خواند و افزود: چه معجزه‌ای بالاتر و برتر از این که قرآن درس زندگی برای همه بشریت است و در هر زمانی تازگی دارد.
وی نزول قرآن در ماه مبارک رمضان را از دیگر نعمت‌ها و ویژگی‌های ارزشمند این ماه خواند و گفت: اگر به مفاهیم، فرامین و رهنمودهای قرآن در جامعه عمل شود بخش زیادی از ناهنجاری‌ها، ناملایمات و جرائم اجتماعی کاهش می‌یابد.
امام جمعه شهرستان نهاوند مهم‌ترین مشکل جوامع بشری را در عصر کنونی پیروی از هوی و هوس خواند و تصریح کرد: باید به جای هوی‌محوری، خدامحور شد زیرا تنها راه نجات بشریت دوری از هوای نفسانی و دوری از وسوسه‌های شیطانی است.
وی وحدت، اطاعت از ولایت‌فقیه و جهاد فی سبیل الله را سه ویژگی مهم جوان ایرانی و سه سفارش مهم قرآن به انسان ذکر کرد که در انقلاب اسلامی به خوبی به آن عمل شده است.
مغیثی از عدم توجه برخی افراد به معانی و مفاهیم قرآنی به شدت انتقاد کرد و بیان داشت: متأسفانه برخی جوانان از قرآن فاصله گرفته‌اند که نتیجه‌ای جز هلاکت و طغیان ندارد.
وی ترویج فرهنگ‌های غلط، گسترش اعتیاد در جامعه، ترویج بی‌هویتی ‌و رواج برخی مذاهب بی‌ریشه و بی‌اساس را از خطرات بزرگ فراروی جوان ایرانی خواند و گفت: وظیفه مسئولان فرهنگی در این زمینه بسیار خطیر و حساس است.
امام جمعه شهرستان نهاوند افتتاح نمایشگاه‌های علوم قرآنی را سبب پراکنده شدن عطر و بوی معنویت و نورانیت در سطح شهرستان دانست و افزود: این گونه نمایشگاه‌ها سبب خیر و برکت در شهرستان می‌شود.
فرماندار شهرستان نهاوند نیز محور قراردادن قرآن در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، فردی، سیاسی، اقتصادی را سبب پیروزی و سربلندی در آن عرصه خواند و گفت: توسعه و تجهیز مراکز دینی و فرهنگی در سطح شهرستان از اولویت‌های مهم توسعه نهاوند است.
اسماعیل زارعی‌کوشا گفت: نمایشگاه بزرگ علوم قرآنی در استان همدان با توجه به وجود زیرساخت‌های مناسب امسال در نهاوند در 25 غرفه و بیش از یک هزار و 800 عنوان در قالب 20 هزار جلد از آثار کتب ارزشمند قرآنی با حضور بیش از 30 ناشر از استان‌های قرآن‌پژوه در کشور در نهاوند به مدت هفت روز از 20 رمضان تا 26 این ماه برگزار می‌شود.
در پایان این مراسم از برگزیدگان قرآنی شهرستان‌های استان تجلیل شد.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول