اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمحال و بختیاری؛

60 درصد تصادفات در شب اتفاق افتاده است

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راه چهارمحال و بختیاری گفت: 60 درصد تصادفات این استان در مدت پنج ماه نخست امسال در شب اتفاق افتاده است.

60 درصد تصادفات در شب اتفاق افتاده است
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، عزت‌الله اعرابی شامگاه دیروز در نشست کمیته ایمنی راه‌ها در این استان اظهار داشت: با توجه به اینکه سه عنصر نیروی انسانی، وسیله نقلیه و شرایط محیطی مهم‌ترین عوامل در بروز تصادفات است، بر همین اساس در صورت مناسب‌ بودن این سه عنصر نیروی پلیس می‌تواند نقش چشمگیری در کاهش آمار تصادفات در محورهای مختلف داشته باشد.
وی با اشاره به محورهای حادثه‌خیز این استان گفت: بر اساس آمار ثبت شده 80 درصد تصادفات محور ناغان ایذه در قالب واژگونی خودرو بوده که پس از بازگشایی محور بروجن لردگان آمار واژگونی خودرو در این محور به 60 درصد کاهش یافته است.
اعرابی بر ضرورت برطرف شدن نقاط حادثه‌خیز در سه‌راهی‌های این استان تأکید کرد و گفت: در سال گذشته تعداد آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در برخی از سه‌راهی‌های این استان به ترتیب 9 کشته در سه‌راهی چشمه علی، چهار کشته در سه‌راهی بردبر، سه کشته در سه‌راهی مرادان، دو کشته در سه‌راهی سرقلعه و یک کشته در سه‌راهی صفیرآباد گزارش شده است.
رئیس پلیس راه چهارمحال و بختیاری خودورهای سواری را عامل 310 مورد از تصادفات منجر به جرح در این استان اعلام کرد و گفت: در پنج ماه نخست امسال خودروهای سواری در 310 مورد از تصادفات به وقوع پیوسته مقصر اصلی شناخته شده، خودروی  وانت بار در 173 مورد، کامیونت در 136 مورد، موتورسیکلت در 134 مورد و سایر وسائط نقلیه نیز در 34 مورد به‌عنوان مقصر اصلی در بروز سانحه تصادف شناخته شدند.
وی عدم مهارت راننده در کنترل وسیله نقلیه را عامل 56 مورد از تصادفات استانی در پنج ماه اخیر عنوان کرد و گفت: تجاوز غیرمجاز به سمت چپ در 30 مورد، خستگی و توانایی نداشتن راننده در کنترل وسیله نقلیه در 141 مورد و 127 مورد در سایر موارد از دیگر دلایل تصادفات در پنج ماه نخست امسال بوده است.
اعرابی با بیان اینکه 60 درصد تصادفات در پنج ماه نخست امسال در شب صورت گرفته است، گفت: این امر موجب شده است تا تعداد فوتی‌های ناشی از این تصادفات افزایش بیشتری نسبت به تعداد فوتی‌های ناشی از تصادفات در روز باشد.
وی محور بروجن لردگان را پرحادثه‌خیزترین محور این استان در پنج ماه نخست امسال عنوان کرد و گفت: در پنج ماه نخست امسال 17 نفر در این محور بر اثر بروز تصادف جان خود را از دست داده‌اند.
اعرابی ادامه داد: محور کوهرنگ بازفت با 11 کشته، شهرکرد فارسان با 10 کشته، شهرکرد شلمزار با هشت کشته، محور کیار با پنج کشته و محور شهرکرد سامان با 9 کشته از دیگر نقاط حادثه‌خیز این استان بودند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول