اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور مرکز مشاوره حوزه علمیه قم:

جبهه شیطان به دنبال انحرافات اعتقادی است

خبرگزاری فارس: مشاور مرکز مشاوره حوزه علمیه قم گفت: جبهه‌ای مقابل جبهه حق است که در هر عصری این جبهه مقابل یک تشکل و افرادی ایجاد می‌شود و امروز این جبهه شیطانی به دنبال انحرافات اعتقادی است.

جبهه شیطان به دنبال انحرافات اعتقادی است
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام سید علیرضا تراشیون در همایش روز جهانی مسجد و روز بسیج مساجد و محلات که در سالن اجتماعات مسجدالنبی قزوین برگزار شد، بیان کرد: شیطان جبهه‌ای مقابل حق تشکیل داده و حضرت علی (ع) جبهه حق و شیطان جبهه باطل است که در عصر حاضر جبهه حق در مساجد تشکیل می‌شود و جبهه باطل نیز در مقابل جبهه حق شکل گرفته است.
وی ادامه داد: امروز کاری که جبهه باطل و شیطانی آغاز کرده هدف گرفتن اعتقادات مردم است بنابراین وقتی انسان عملکرد جبهه شیطان را مرور می‌کند، مشاهده می‌کند که عمده کار شیطان بازی با اعتقادات مردم است و به همین منظور نیز امروز نحله‌های انحرافی متعددی در جهان، کشور ما و حتی شهرهای کوچک و روستاها تشکیل شده است.
این استاد حوزه و دانشگاه افزود: سوق دادن جوانان به سمت مسیحیت و تشکیل کلیساهای خانگی اقداماتی است که اینگونه می‌خواهند جبهه باطل را مقابل جبهه حق شکل دهند و می‌خواهند اعتقادات جوانان ما را به واسطه جذابیت‌های کاذب تغییر دهند به طوریکه بهایی‌ها یک فرقه ضاله و باطل در سال 2003 طرحی داشتند که طی 10 سال 10 درصد مردم ایران را بهایی کنند که تفکر آنها توسط سربازان امام زمان (عج) برملا و جلوگیری شد.
وی یادآور شد: زردتشت‌ها، اهل حق و یهودی‌ها هر کدام به گونه‌ای جبهه‌ای مقابل اعتقادات جوانان تشکیل می‌دهند که مقابله با این جبهه یک راه دارد که مساجد ما بنیه اعتقادی جوانان ما را تقویت کنند.
تراشیون عنوان کرد: امروز دانشگاه‌ها دغدغه‌ای برای خانواده‌ها شده و در این دانشگاه‌ها جوانانی که مسجدی هستند، بیمه‌اند و اعتقادات آنها منحرف نمیشود بنابراین باید جبهه اعتقادی در مساجد تقویت شود.
وی با اشاره به فضای مناسب مسجد برای تربیت انسان‌ها توضیح داد: در بحث تربیت، فرد باید رفتارهای خوب ببیند، حرف‌های خوب بشنوند و سخنان خوبی بگوید که مساجد ما این سه رکن را دارد به طوریکه اگر کسی وارد مسجد شود، رفتار خوب می‌بیند و ما شاهد هستیم همه افراد سعی می‌کنند حرمت مسجد را حفظ کنند و در مساجد نیز احادیث و روایات گفته می‌شود و در عین حال گفتمان‌ها در مساجد الهی، پاک و عاری از آلودگی‌هاست.
مشاور مرکز مشاوره حوزه علمیه قم یادآور شد: زمانی که مسجد‌النبی در مدینه برپا می‌شود به پایگاه الهی تبدیل شده و حتی ستون‌های این مسجد نیز برای کارهای خوب بودند و در این مسجد دیدار با سران، قضاوت و حل مشکلات مردم صورت می‌گرفت و رفتارها و گفتارهای خوب در این مسجد وجود داشت و در واقع مسجدالنبی به عنوان بزرگ‌ترین پایگاه اعتقادی شکل گرفت.
وی با اشاره به تأثیرگذاری منبر در مساجد افزود: مقام معظم رهبری فرمودند منبر بی‌بدیل است، گاهی برخی فکر می‌کنند با فیلم ساختن و تکنولوژی روز می‌توانند جای منبر را بگیرند در صورتی که اینگونه نیست و این کلام نفس اثر می‌گذارد.
تراشیون تأکید کرد: باید این هنر را در مساجد داشته باشیم که با مخاطب خود ارتباط برقرار کنیم و نوع ادبیات ما در این برقراری ارتباط مهم است بنابراین باید ابتدا دانش انتقال مطلب به مخاطب را بیاموزیم و از طرفی گاهی مباحث اعتقادی را نمی‌شود روی منبرها انتقال دارد بنابراین باید از فرصت‌ها استفاده کرد و در کنار افراد به بیان و انتقال این مطالب پرداخت.
استاد حوزه علیمه قم اعلام کرد: نکته دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد این است که در زمینه مسائل اعتقادی و تقویت اعتقادات، اصل کرامت‌بخشی را باید برای مخاطبان داشته باشیم و خداوند نیز این کرامت را برای انسان قائل است به طوریکه در قرآن آمده ما جانشین روی زمین فرستادیم بنابراین باید اصل اول در برخورد با مخاطب، کرامت باشد به طوریکه بر اساس فرمایش حضرت علی (ع) اگر فرد در خود احساس کرامت کند، شهوات برای او خار می‌شود.
وی عنوان کرد: اگر مظاهر بدحجابی در جامعه می‌بینیم، اگر جوانی در پارک قلیان استفاده می‌کند و یا به دنبال نامحرم می‌رود، اینها لذت‌جویی دنیاست که ریشه در بدرفتاری دارد که این بدرفتاری نیز ممکن است ریشه در خانواده داشته باشد و دلیل آن نیز این است که کرامت در فرد ایجاد نشده و احساس ارزشمندی نمی‌کند.
تراشیون تأکید کرد: فرد که بزرگ میشود لذت‌جوییها برای او معنا ندارد چراکه احساس کرامت می‌کند و بهترین جا برای انتقال کرامت و تقویت اعتقادات، مسجد است و مقدمه دریافت اعتقادات باید کرامت‌بخشی باشد.
وی با اشاره به اهمیت رفتار مناسب با جوانان و نوجوانان از سوی هیئت امنا و فعالان مسجدی اظهار کرد: کرامت‌بخشی درس اهل بیت است و می‌تواند موجب تقویت حضور افراد در مساجد شود و آمادگی برای ایجاد مفاهیم اعتقادی به وجود آید.
مشاور مرکز مشاوره حوزه علمیه قم گفت: بنابراین جبهه‌ای مقابل جبهه حق است که در هر عصری این جبهه مقابل یک تشکل و افرادی ایجاد میشود و امروز جبهه شیطانی که به دنبال انحرافات اعتقادی است مقابل جبهه حق که مرکز آن در مساجد است، ایجاد شده و اعتقادات را هدف قرار داده بنابراین باید تقویت اعتقادات مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی ادامه داد: کسانی که در حوزه مساجد فعالیت دارند در صف و خط مقدم مقابله با شیطان هستند و آنچه در عرصه فرهنگ مهم است، هزینه کردن است و ما باید در بحث ساخت مساجد و فعالیت‌های فرهنگی در مساجد هزینه کنیم و خیران مدرسه‌ساز را به این سمت سوق دهیم.
تراشیون عنوان کرد: بعضی استان‌ها به لحاظ مدرسه غنی شده‌اند ولی ما شهرها و روستاهایی را داریم که کسی می‌خواهد به مسجد برود باید یک کیلومتر پیاده‌روی کند بنابراین باید خیران به این سمت جذب شوند.
وی خاطرنشان کرد: مساجد ما نباید دولتی باشد بلکه فضای آن باید مردم نهادی باشد و باید در این خصوص در مردم ایجاد انگیزه شود و مردم هر اندازه در توان دارند حتی به اندازه هزینه تأمین 100 آجر در راه ساخت مسجد مساعدت کنند و بدانند که این اقدام یک صدقه جاریه است.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول