اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل زندان‌های خوزستان تاکید کرد:

تسریع در ساخت زندان‌های رامهرمز و ایذه

خبرگزاری فارس: مدیر کل زندان‌های خوزستان بر تسریع در ساخت زندان رامهرمز و بازداشتگاه ایذه برای رفع مشکلات کنونی زندان این شهر‌ها تاکیدکرد.

تسریع در ساخت زندان‌های رامهرمز و ایذه
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از اداره کل زندان‌های خوزستان، رضا پوستچی در بازدید از زندان رامهرمز اظهار داشت: تراکم جمعیت کیفری از عمده مشکلات این زندان است که دو راه کار اساسی برای رفع آن تدبیر شده است که با انجام آن، این مشکل برطرف شده و سیر نگهداری و اصلاح و تربیت زندانی در شرایط مطلوبی انجام خواهد پذیرفت.
وی یکی از این راهکار‌ها را شتاب بخشی به روند ساخت و بهره برداری از زندان جدید شهرستان رامهرمز در کمترین فرصت ممکن بیان کرد وافزود: زندان فعلی هم در بافت مسکونی است و هم از ظرفیت بسیار کمی برخوردار است در حالیکه چند برابر ظرفیت خود زندانی نگهداری می‌کند، از این رو انتظار می‌رود با کمک مسئولان استان به ویژه رامهرمز شاهد شتاب گیری روند ساخت زندان جدید شهرستان و بهره برداری از آن باشیم تا بتوان در زمینه امنیت قضائی و اجتماعی شهرستان در حوزه مجرمان و جمعیت کیفری عملکرد مطلوب تری ارائه دهیم.
پوستچی همچنین دیگر راهکار کاهش تراکم جمعیت کیفری در این زندان را ساخت بازداشتگاه شهرستان ایذه عنوان کرد واظهار داشت: زندان رامهرمز از چندین حوزه قضایی پذیرش زندانی دارد در حالیکه برخی از این حوزه‌ها مانند دهدز، ایذه و هفتکل، فاصله زیادی تا شهرستان رامهرمز دارند که این امر نه تنها در امر اعزام و بدرقه زندانی و اطاله دادرسی تأثیر گذار است، بلکه موجب زحمت خانواده بی‌بضاعت زندانی در ایاب و ذهاب می‌شود از این رو ساخت بازداشتگاه ایذه به عنوان یک پروژه استانی به تصویب رسیده است.
وی تصریح کرد: ساخت بازداشتگاه ایذه می‌تواند هم در توسعه امنیت قضائی و اجتماعی حوزه شمال شرق استان تأثیر مثبتی داشته باشد و هم موضوع کنترل و کاهش جمعیت کیفری را از طریق توسعه مؤسسات مورد نیاز به دنبال داشته باشد.
مدیر کل زندان‌های خوزستان اظهار امیدواری کرد: مسئولان شهرستان ایذه به ویژه دستگاه قضائی و فرمانداری آن حوزه به یاری دستگاه زندانبانی استان شتافته و فرصت و مجال مناسبی را برای اصلاح و تربیت مجرمان و توسعه امنیت قضایی و اجتماعی فراهم سازند.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول