اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار مازندران خبر داد:

تدوین سند توسعه فعالیت‌های قرآنی در مازندران

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران گفت: سند توسعه فعالیت‌های قرآنی در مازندران تدوین شد.

تدوین سند توسعه فعالیت‌های قرآنی در مازندران
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، هادی ابراهیمی بعدازظهر امروز در جلسه شورای قرآنی که در استانداری مازندران تشکیل شد با بیان اینکه انتخاب مشاور قرآنی در حوزه فرهنگ عمومی و اجتماعی دینی در استان و تشکیل شورای قرآنی گام جدیدی برای ساماندهی فعالیت‌های قرآنی در مازندران است، بیان داشت: هدف از ایجاد شورای قرآنی در استان ساماندهی نخبگان، آموزش و تجهیز مراکز فعالیت‌های قرآنی در استان است.
وی بر ایجاد نقشه راه در حوزه فرهنگ عمومی جامعه با محوریت فعالیت‌های قرآنی تاکید کرد و بیان داشت: باتوجه به دغدغه‌هایی که در حوزه مسائل اجتماعی جامعه وجود دارد شناسایی مناسبات قرآنی در استان با وجود نقشه راه می‌تواند در پیشرفت اهداف موثر باشد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با بیان اینکه توجه ویژه‌ای به تربیت نیروی انسانی مبتنی بر آموزه‌های قرآنی در استان داریم، تصریح کرد: مراکز علمی و مدارس تلاش می‌کنند تا تربیت نیروی انسانی بر اساس آموزه‌های قرآنی باشد و ما در این باره به تجهیز و گسترش دارالقرآن توجه داریم.
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران یکی از شاخص‌های برنامه پنجم توسعه را در کمیسیون اجتماعی توجه به دارالقرآن‌ها و تجهیز این مراکز در استان عنوان کرد و اظهار داشت: توجه به حوزه‌های قرآنی و ایجاد مراکز و موسسات در این بخش در مازندران از لحاظ نسبی زیاد است ولی عدالت در همه شهرهای استان رعایت نشد.
وی اضافه کرد: بخش از فارغ التحصیلان علوم قرآنی با مشکل اشتغال مواجه هستند که با ایجاد توسعه دارالقرآن‌ها و موسسات فرهنگی قرآنی می‌توان برای تحصیل‌کرده‌های این بخش اشتغال ایجاد کرد.
ابراهیمی با اشاره به اینکه فعالیت‌های قرآنی در شهرستان‌ها باید مردمی شود، متذکر شد: با همت اداره کل امور روستایی استانداری مازندران و دهیاری‌ها، مراکز قرآنی در روستاهای مازندران گسترش یافت.
وی گفت: زمینه مشارکت و ارائه تسهیلات و صدور مجوز برای افرادی که استعداد برای سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های قرآنی را دارند برای فعالان عرصه فرهنگی، معنوی و قرآنی در استان فراهم شود تا شاهد توازن نسبی مراکز قرآنی در همه شهرستان‌ها باشیم.
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران بخش تبلیغی فعالیت‌های قرآنی را در استان مناسب ندانست و خاطرنشان کرد: برخی تبلیغات فرهنگی که تناسبی با فضای توسعه و گسترش حوزه قرآن را ندارند تحت‌الشعاع قرار داده است.
این مقام مسئول با تاکید براینکه جایگاه آموزش قرآن در استان مشخص شود، یادآور شد: ایجاد مرکز قرآن در شمال کشور گامی برای توسعه آموزش فعالیت‌های قرآنی است و در این باره کلنگ مرکز قرآن شمال کشور در ساری زده شد و باید  تلاش شود تا تسریع در اجرای مرکز به وجود آید.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول