اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم:

احداث پایانه جنوبی قم 20 میلیارد تومان اعتبار میخواهد

خبرگزاری فارس: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم از مکان‌یابی پایانه مسافربری جنوبی خبر داد و گفت: برای ساخت این پایانه 20 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

احداث پایانه جنوبی قم 20 میلیارد تومان اعتبار میخواهد
رضا یزدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به اینکه استان قم نیاز به دو پایانه مسافربری دارد، اظهار داشت: پایانه مسافربری جنوبی استان در جاده اراک مکان‌یابی شده و برای تامین اعتبار به استانداری و شهرداری فرستاده شده است.
وی مشکل اصلی ساخت این پایانه را تملک زمین آن ذکر و عنوان کرد: قسمتی از این مکان در پارک جنگلی اسلام‌آباد قرار دارد که تملک آن نیاز به تایید سازمان منابع طبیعی دارد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم خاطرنشان کرد: پایانه جنوبی مسافربری در دو فاز ساخته خواهد شد که در آن سالن عمومی، سکوی قرارگیری مسافر، خدمات جانبی، پارکینگ، کارواش اتوبوس، تعمیرگاه اتوبوس و رستوران ساخته می‌شود.
وی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود که برای ساخت این پایانه 20 میلیارد تومان اعتبار نیاز باشد که برای فاز نخست 10 میلیارد تومان و برای فاز بعدی نیز 10 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که بر اساس افق 20 ساله 1405 و 1415 این دو فاز ساخته خواهد شد.
یزدی مساحت پایانه جنوبی مسافربری را 20 هکتار دانست و  گفت: در فاز نخست این پایانه هفت هکتار ساخته و تجهیز می‌شود که ظرفیت 40 سکوی اتوبوس را دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه استان قم نیاز به دو پایانه مسافربری متمرکز دارد، بیان داشت: برای پایانه‌های برون‌شهری به ازای هر 500 هزار نفر یک پایانه متمرکز نیاز است که با توجه به جمعیت یک میلیون و 100 هزار نفری قم، به دو پایانه نیاز داریم.
معاون حمل و نقل و  ترافیک شهرداری قم ادامه داد: پایانه‌ها باید به گونه‌ای قرار داشته باشند که هر شهروند در هر نقطه شهر در مدت 15 تا 30 دقیقه‌ای به یکی از پایانه‌ها دسترسی داشته باشد.
وی تصریح کرد: پایانه شمالی شهر نیز که به سمت تهران قرار خواهد گرفت در حال بررسی است که به احتمال بسیار پایانه مسافربری موجود به عنوان پایانه شمالی تقویت و ساماندهی خواهد شد.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول