اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین خبر داد:

تشکیل بانک اطلاعاتی مساجد قزوین

خبرگزاری فارس: مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین از تشکیل بانک اطلاعات و آمار مساجد این استان خبر داد.

تشکیل بانک اطلاعاتی مساجد قزوین
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام محمد تقی بهبودی پیش از ظهر امروز در همایش روز جهانی مسجد و روز بسیج مساجد و محلات که در سالن اجتماعات مسجدالنبی قزوین برگزار شد، بیان کرد: مرکز رسیدگی به امور مساجد استان مرکزی تازه تأسیس در استان است  که اقداماتی را داشته است.
وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اقدامات این مرکز جمع‌آوری اطلاعات و آمار است چراکه اساس و پایه اقدامات داشتن اطلاعات کافی است و در حقیقت در خصوص تشکیل بانک اطلاعاتی و آمار از همه مساجد استان، کدبندی و تشکیل فایل و پرونده جدا دارد کار می‌شود که البته این بانک اطلاعاتی هنوز تکمیل نشده ولی کار در جریان است.
مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین اضافه کرد: اقدام دیگر ارزیابی عملکرد ائمه جماعات است که در این راستا هیئتی تعیین شده و این هیئت در بعضی مساجد رفتند و ارزیابی‌هایی داشتند.
وی افزود: اقدام دیگر تشکیل جلسات توجیهی و آموزشی برای ائمه جماعات است که در این راستا در روزهای نخست ماه مبارک رمضان دوره آموزشی سه روزه با حضور 60 نفر از ائمه جماعات تشکیل شد.
بهبودی خطاب به ائمه جماعات تصریح کرد: ان‌شاالله همه شما کمک کنید برای این مرکز جلسه مستقل داشته باشیم و با توجه به این امر ائمه جماعات به مرکز مراجعه کرده و ثبت‌نام کنند تا اینگونه انسجام ائمه جماعات را در مرکز داشته باشیم که این موضوع می‌تواند بسیار اثرگذار باشد.
وی یادآور شد: ما میخواهیم جلساتی را با ائمه جماعات داشته باشیم، البته این جلسات برای این نیست که فقط دور هم جمع شویم و صحبت کنیم بلکه میخواهیم این جلسات دستاورد داشته باشد بنابراین خواهشمندیم ائمه جماعات به این مرکز مراجعه کرده و ثبت‌نام کنند.
بهبودی در ادامه با اشاره به اهمیت نقش امام جماعت در مسجد توضیح داد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند محوریت و مدیریت مساجد با ائمه جماعات است یعنی مدیر و فرمانده مسجد، امام جماعت است و امام به معنی کسی است که جلودار است بنابراین بقیه افراد باید پشت سر او حرکت کنند و این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول