اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ارشاد نوشهر خبر داد:

حمایت از خلق آثار فرهنگی با موضوع امام علی(ع)

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نوشهر گفت: خلق آثار فرهنگی و هنری با موضوع امام علی(ع) مورد استقبال ماست چون تاثیرگزاری فرهنگ و هنر انکارناپذیر است.

حمایت از خلق آثار فرهنگی با موضوع امام علی(ع)
به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، حجت‌الاسلام حسن توپاحیدری ظهر امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب در محوطه مسجد جامع نوشهر در جمع با خبرنگاران با اشاره به این موضوع که عدالت‌خواهی امام علی(ع) از ویژگی‌های برجسته ایشان بود، اظهار داشت: باید در معرفی شخصیت واقعی این امام همام با مطالعه و تحقیقاتی که شایسته ابعاد وسیع شخصیتی ایشان است دقت نظر شود.
وی خاطرنشان کرد: امام علی (ع) شناخت بسیاری از اعتقاد به اسلام و اعتماد به پیامبر(ص) داشت و مومنین هم باید با شناخت زیاد از این حضرت به معرفی این  انسان بزرگ تاریخ اسلام به نسلهای آتی بپردازند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نوشهر ادامه داد: ایمان، اخلاص، ایثار، شجاعت و… در ایشان بسیار بارز بود و باید بدانیم که این همه حسن خلق مسئولیت هر کسی که خود را پیرو ایشان می داند زیاد می کند.
وی تصریح کرد: نگاه ارزشمند نخستین امام شیعیان به مبحث پیروی از پیامبر یک درس اخلاقی است که الگوی ولایت‌مداری برای همه فصل‌ها و دروس تاریخ به‌شمار می‌رود.
رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشهر در ادامه بیان داشت: مومنین باید در این شبها و روزهای ماه رمضان در حد توانشان به دیگران یاری برسانند، کمک به دیگران باید در نگاه یک مسلمان ایرانی تکلیف دینی اخلاقی و اجتماعی باشد.
وی خاطرنشان کرد: همه مسلمانان، مردم  و مسئولان باید برای یاری‌رساندن  به ایتام تلاش بیشتری کنند و باید از زندگی و سیره و روش خدمتگزاری و خدمت رسانی ائمه اطهار (ع) بویژه امام علی (ع) درس بگیریم و این آموزه‌ها را در اختیار دیگران قرار داده تا همه به فرزندانمان انتقال دهیم.
توپاحیدری عنوان کرد: درباره خلق آثار فرهنگی و هنری برای معرفی ابعاد وسیع سیرت و روش مدیریتی امام تلاش‌های زیادی شده است اما وقتی هر چه وقت می‌گذاریم و مطالعه می‌شود می‌بینیم که در این باره باید گام‌های اساسی‌تر برداشته شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نوشهر تصریح کرد: امام رشادت داشت، سخاوت و  گذشت در ایشان یک خصوصیت شاخص و دارای اثر و محسوس بود و عفو و بخشش را هم می‌توان از مهم‌ترین ویژگیهای امام علی (ع) برشمرد.
وی بیان داشت: حال بگوییم ما شیعه هستیم و می‌خواهیم علی‌وار زندگی کنیم و این خصوصیت‌ها را قبول نداشته باشیم که اصلا با رفتار یک انسانی علوی تناقض دارد، علوی باید رفتارهای علی‌وار و منش‌های علوی داشته باشد.
توپا حیدری با اشاره به اینکه برگ‌هایی از تاریخ هستند که به تاریخ جلوه و زیبایی می‌دهند، اظهار داشت: ولادت گوهر ارزشمندی همچون حضرت علی (ع) را می‌توان اینگونه تعبیر کرد که ولادت حضرت بزرگ‌ترین رحمت هدیه و عنایتی است که خداوند به بشریت داده است.
توپاحیدری در پایان بیان داشت: علوی‌وار زندگی کردن و رفتار کردن نباید در جامعه شعاری شود و انسان‌ها را به اسلام و بزرگان دین بدبین کند، مسلمان واقعی کسی است که در عمل وجدان دینی داشته باشد و شعار دینی ندهد بلکه با شعور دینی در جامعه رفتار انسانی و اسلامی داشته باشد.
انتهای پیام/ص20
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول