اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت مدیره جامعه معلولان بندرعباس:

فضای دانشگاه‌ها برای حضور معلولان استاندارد نیست

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت مدیره جامعه معلولان بندرعباس گفت: فضای فیزیکی دانشگاه‌ آزاد واحد بندرعباس و دانشگاه هرمزگان برای حضور معلولان استاندارد نیست.

فضای دانشگاه‌ها برای حضور معلولان استاندارد نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمدحسن استاد در نشست بیان راهکارهای تحقق ایجاد محیط استاندارد برای حضور معلولان در جامعه اظهار داشت: به واسطه فعالیت انجمن و موسسات غیر دولتی در سال‌های اخیر معلولان با حق و حقوق قانونی خود آشنایی کامل پیدا کرده‌اند.
وی مهم‌ترین هدف تشکیلات جامعه معلولان را به صحنه آوردن و غبارروبی از مشکلات با هدف برطرف شدن موانع و ایجاد رفاه بیشتر عنوان کرد.
رئیس هیئت مدیره جامعه معلولان بندرعباس با انتقاد از برخی نگاه‌ها و دیدگاه‌ها نسبت به معلولان و معلولیت در جامعه ادامه داد: در پی اجرای طرح‌ها و برنامه‌های جامعه بزرگ معلولان در استان معلولانی که در کودکی افرادی منزوی بوده‌اند به واسطه حضور در این تشکیلات امروزه به افرادی سرزنده و موفق تبدیل شده‌اند.
به گفته استاد در حالی که بسیاری از معلولان در استان از توانمندی و تخصص لازم برای انجام امور برخوردار هستند، جامعه آنگونه که باید تاکنون به این توانمندی‌ها و به‌کارگیری توان این افراد توجه نکرده است.
وی در این راستا به غیر استاندارد بودن فضای شهری و محیط ادارات اشاره کرد و افزود: به عنوان مثال محیط دانشگاه‌هایی همانند دانشگاه آزاد واحد بندرعباس و هرمزگان فاقد امکانات استاندارد برای عبور و مرور معلولان است و می‌توان به جرات گفت که این امر سبب وارد نشدن معلولان به این دانشگاه‌ها برای ادامه تحصیل می‌شود.
استاد با بیان اینکه بخش عمده فعالیت‌های جامعه معلولان در استان در حوزه رفاهی و تفریحی متمرکز است، بیان کرد: سعی می‌کنیم در مناسبت‌های ویژه مانند دهه محرم دهه فاطمیه معلولان را دور هم جمع کنیم.
این مسئول تاکید کرد: در عین حال از برگزاری اردوهای سیاحتی زیارتی برای معلولان نیز غافل نشده‌ایم.
وی همچنین از تلاش برای برگزاری اردوی شمال و مشهد طی روزهای آینده برای معلولان زیر پوشش جامعه یاد شده خبر داد.
استاد در ادامه سخنان خود به فعالیت‌های حقوقی جامعه معلولان در راستای روان‌سازی و یادآوری کردن قوانین مربوط به معلولان به دستگاه‌ها و ادارات اشاره و اضافه کرد: با نگاهی به گذشته درمی‌یابیم که در یک دهه گذشته هیچ بارقه امیدی در زمینه تعامل بین معلولان و بهزیستی دیده نمی‌شد به نحوی که در مورد احقاق حقوق معلولان در بین این قشر اطلاعاتی وجود نداشت.
رئیس هیئت مدیره جامعه معلولان بندرعباس بیان داشت: اما امروز یک معلول در استان با حق و حقوق خود آشناست هرچند که ممکن است بعضا حق و حقوق او از طرف برخی از دستگاه‌ها نادیده گرفته شود.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول