اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره):

فرهنگ علوی تبلور فرهنگ اصیل اسلامی است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: فرهنگ علوی تبلور فرهنگ اصیل اسلامی بوده و مجزا از این فرهنگ نیست.

فرهنگ علوی تبلور فرهنگ اصیل اسلامی است
حجت‌الاسلام محمدمهدی نادری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تسلیت شهادت امام علی(ع) اظهار داشت: فرهنگ علوی تبلور تام و تمام فرهنگ اصیل اسلامی است و به عبارت دیگر فرهنگ علوی جدا از فرهنگ اسلامی نیست.
وی با اشاره به دوران زندگی امیرمومنان(ع) گفت: پیشوای نخست شیعیان در دوران زمامداری و حکومت خود شاخصه‌های فرهنگ علوی را معرفی کردند.
عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: عدالت‌محوری و عدالت‌خواهی یکی از شاخصه‌های مهم این فرهنگ بوده و به این دلیل امیرمومنان(ع) را شهید عدالت می‌دانند.
وی عنوان داشت: مردمی که طاقت تحمل عدالت علوی را نداشتند در برابر این امام بزرگوار توطئه‌ها و جنگ‌ها را علم کردند و این توطئه‌ها و جنگ‌ها به شهادت حضرت علی(ع) منجر شد.
نادری با تاکید بر درس‌آموزی از سیره و شخصیت حضرت علی(ع) گفت: امیرمومنان(ع) در اعمال و رفتار و بیانات خود این نکته را تاکید کردند که کسی‌که مسلمان واقعی و پیرو علی است به معنای واقعی کلمه باید بر مدار حق بچرخد و از ارتباط خویشاوندی‌‌ و حزب‌بازی‌ها جلوگیری کند.
وی خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) درباره شخصیت و ویژگی‌ رفتاری امام علی(ع) فرمودند «علی(ع) کسی است که بین او و حق هیچگاه فاصله‌ای نیست».
عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه مردم در فرهنگ علوی جایگاه ویژه‌ای دارند، بیان داشت: مردم در فرهنگ علوی به عنوان همنوع و برادران دینی از مقام و منزلت برخوردار هستند و حساسیت نسبت به سرنوشت مردم در این فرهنگ مشاهده می‌شود.
وی در پایان گفت: یتیم‌نوازی حضرت شاخص‌ترین امور محسوب می‌شود و با وجودیکه امام علی(ع) فرمانده کل نظام اسلامی است ولی نیمه شب‌ها برای یتیمان نان و خرما می‌برد و حس همدردی اجتماعی خود را نشان می‌دهد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول