اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای کمک به قحطی‌زدگان سومالی صورت می‌گیرد؛

برپایی 20 پایگاه کمک‌رسانی کمیته امداد در زنجان

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان گفت: در راستای کمک به مردم قحطی زده سومالی بیش از 20 پایگاه کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان در سطح شهر فعالیت می‌کنند.

برپایی 20 پایگاه کمک‌رسانی کمیته امداد در زنجان
حسن موسوی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: در پی تشدید بحران خشکسالی و بروز قحطی که در کشور سومالی به وجود آمده است، مسئولان کمیته امداد امام خمینی (ره) در نظر دارند برای کمک‌رسانی بیشتر اقدام به جمع‌آوری کمک‌های مردمی کنند.
وی با اشاره به اینکه از سوی دفتر مقام معظم رهبری نیز تاکید بر این امر وجود داشته که باید کمک به مردم سومالی صورت گیرد، ادامه داد: بر همین اساس کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان پایگاه‌هایی را در سطح استان دایر می‌کند.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان یادآور شد: روز 21 رمضان که همزمان با شهادت حضرت علی‌ (ع) نیز است، روز همبستگی ملی با مردم سومالی نامگذاری شده است.
وی با اشاره به اینکه همزمان با سراسر کشور پایگاه‌های کمک‌رسانی کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان‌ها برپا می‌شود، اضافه کرد: در استان زنجان نیز در همه شهرستان‌ها پایگاه‌هایی به منظور جمع‌آوری کمک‌های مردمی وجود دارد.
موسوی تصریح کرد: این پایگاه‌ها اقدام به جمع‌آوری کمک‌های نقدی مردم می‌کنند و شهروندان در صورت تمایل می‌توانند با مراجعه به این پایگاه‌ها و کمک به مردم سومالی در این عمل خیر مشارکت فعال داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه شماره حساب بین‌الملل این نهاد در نزد بانک ملی آماده جمع‌آوری کمک‌های مردمی است، افراد در صورت تمایل می توانند با مراجعه به تمامی شعب بانک ملی کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب سیبای 0104993409008 واریز کنند.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان همچنین از جمع‌آوری کمک‌های مردمی در تمامی مساجدی خبر داد که مراسم شب احیا در آنها برگزار می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه برخی از شهروندان امکان حضور در پایگاه‌های دایر شده توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان در سطح شهر را ندارند، اضافه کرد: صندوق‌های جمع‌آوری کمک‌های نقدی مردم در تمام مساجدی که مراسم شب احیا در آن برگزار می‌شود، برپا خواهد شد.
موسوی یادآور شد: تمام مراکز کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان در سطح شهرستان‌ها در روز 21 ماه رمضان آماده دریافت کمک‌های مردمی برای کمک به مردم قحطی زده سومالی بوده و برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای صورت گرفته تا افرادی که حتی در شهرستان‌های کوچک هستند نیز مشکلی  از نظر پرداخت کمک‌های خود نداشته باشند.
وی همچنین از ایجاد پایگاه‌های سیار در سطح شهرستان‌ها خبر داد و گفت: با توجه به اینکه روز 21 ماه رمضان روز عزاداری است و بسیاری از مردم برای شرکت در عزاداری در مساجد و اماکن مذهی مختلف حضور پیدا می‌کنند، مسئولان این نهاد برنامه‌هایی نیز برای ایجاد پایگاه‌های سیار در این مکان‌ها در نظر گرفته‌اند.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان هدف از ایجاد این پایگاه‌ها را دسترسی آسان مردم به صندوق‌های کمک‌رسانی عنوان کرد.
وی تصریح کرد: در شهرستان زنجان نیز مراکز کمیته امداد امام خمینی (ره) به منظور جمع‌آوری کمک‌های مردمی فعال بوده و پایگاه انفاق، احسان و نیکوکاری نیز به منظور جمع‌آوری کمک‌های مردمی برپا می‌شود.
موسوی با بیان اینکه پایگاه انفاق، احسان و نیکوکاری در شهرستان زنجان به تازگی آغاز به کار کرده است، خاطر نشان کرد: این پایگاه با حضور معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان زنجان افتتاح شد.
وی با اشاره به اینکه جمع‌آوری کمک به مردم سومالی از هفته گذشته آغاز شده است، ادامه داد: به علت اینکه مردم استان زنجان بسیار نوعدوست هستند، از همان زمان آغاز جمع‌آوری کمک‌ها این عمل با استقبال خوبی از سوی مردم زنجان مواجه شده است.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان تصریح کرد: صندوق‌هایی که به منظور کمک به مردم سومالی در پایگاه‌های این نهاد تعبیه شده به صورت مجزا بوده و جدا از صندوق‌هایی است که برای کمک‌رسانی به مددجویان این نهاد تعبیه شده است.
لازم به ذکر است، پایگاه انفاق، احسان و نیکوکاری در زنجان با حضور معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) افتتاح شده و ویژه خدمت‌رسانی به خیران و نیکوکارانی است که قصد کمک به مددجویان این نهاد را دارند.
پایگاه انفاق، احسان و نیکوکاری در یکی از محل‌های پرتردد شهرستان زنجان افتتاح شده است، که این امر می‌تواند کمک شایانی به تسهیل در امر کمک‌رسانی خیران همکار با این نهاد داشته باشد.
از دیگر اقداماتی که کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان در راستای امر کمک‌رسانی به مددجویان انجام داده است، رونمایی از صندوق صدقات الکترونیک بود که به گفته مسئولان این نهاد به منظور تسریع در امر کمک‌رسانی و پیشرفت این نهاد همراه با پیشرفت‌های روز انجام شده است.
لازم به ذکر است، نحوه استفاده از این صندوق به صورت خرید کارت‌های اعتباری با مبلغ مشخص بوده و افراد با خرید این کارت‌ها می‌توانند، نسبت به واریز کمک‌های خود به حساب این نهاد اقدام کنند.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول