اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مهر ماه سال جاری:

نمایشگاه گل و گیاه کرمان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های جنوب‌شرق گفت: پنجمین نمایشگاه گل و گیاه، خدمات و مبلمان شهری کرمان مهر ماه سال جاری در بوستان مادر این شهر برگزار می‌شود.

نمایشگاه گل و گیاه کرمان برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمد طالبی‌زاده پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آشنایی مردم با انواع گل و گیاه و روش‌های بام‌سبزها، توسعه عمومی فضای سبز شهری، آشنایی با آخرین دستاوردهای کاشت و نگهداری فضای سبز و گل و گیاه از مهم‌ترین اهداف برگزاری پنجمین نمایشگاه گل و گیاه، خدمات و مبلمان شهری کرمان است که توسط شهرداری کرمان با همکاری شرکت نمایشگاه‌های جنوب‌شرق برگزار می‌شود.
وی فرهنگ‌سازی و توسعه بازار مصرف همراه با ارتقای آگاهی و آموزش‌های عمومی در زمینه فضای سبز خانگی، خیابانی و عمومی را از دیگر اهداف جشنواره مذکور برشمرد.
طالبی‌زاده بیان داشت: ارتقای فرهنگ مشارکت‌‌پذیری و احساس مسئولیت عمومی در برابر توسعه و نگهداری فضاهای سبز، آشنایی با جدیدترین وسایل مکانیزه فضای سبز شهری و حمایت از تولیدکنندگان داخلی و ترویج کالا و خدمات مرتبط از دیگر اهداف برگزاری جشنواره گل و گیاه کرمان است.
وی ایجاد فضای نشاط عمومی به منظور ارتقای سرمایه اجتماعی شهروندان و مشارکت‌بخشی آنها در مدیریت و خدمات شهری و ترویج آرمان انسان شهری و شهر انسانی را از جمله اهداف این نمایشگاه ذکر کرد.
طالبی‌زاده خاطرنشان کرد: پنجمین نمایشگاه گل و گیاه، خدمات و مبلمان شهری کرمان در زمینه‌های پرورش انواع گل و گیاه فصلی، دایمی، شاخه بریده، آپارتمانی، زینتی، کاکتوس و گیاهان گوشتی و پوشش‌های فضای باز «گلخانه‌ای» فعالیت می‌کنند.
وی درختچه‌های زینتی و نهال، گل خشک طبیعی و گیاهان دارویی، نهاده‌های کشاورزی «سم و کود»، طراحی و اجرای سیستم‌های آبیاری، تجهیزات و وسایل کاهنده مصرف آب، تجهیزات آزمایشگاهی، طراحی فضای سبز، چراغ‌های روشنایی، وسایل و تجهیزات پارکی و مبلمان شهری را از دیگر زمینه‌های فعالیت نمایشگاه گل و گیاه کرمان برشمرد.
طالبی‌زاده فضای نمایشگاهی پنجمین نمایشگاه گل و گیاه، خدمات و مبلمان شهری کرمان را 10 هزار مترمربع ذکر و بیان کرد: مساحت فضای سرپوشیده این نمایشگاه 3 هزار مترمربع است.
وی آموزش شهروندان در زمینه نحوه کاشت و نگهداری گیاهان خانگی و آپارتمانی و باغی، آموزش ایجاد و استفاده از فضای سبز در منزل و جلوی خانه‌ها و محل کار و آشنایی با آخرین روش‌های آبیاری مدرن در قالب کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شود.
طالبی‌زاده از برگزاری برنامه‌های شبانگاهی در پنجمین نمایشگاه گل و گیاه، خدمات و مبلمان شهری کرمان خبر داد.
وی تصریح کرد: بخش جنبی و روباز این نمایشگاه ایستگاه‌های فرهنگی ویژه آموزش شهروندی برای کودکان، سالن برگزاری نشست‌های قرآنی، مذهبی و فعالیت‌های خانه‌های فرهنگ شهرداری، بخش نمایش ماشین‌آلات بخش‌های مختلف شهرداری در حوزه خدمت‌رسانی به شهروندان، بازارچه سلامت، سالن شهردار آسمانی و غرفه‌های مجسمه‌سازی و نقاشی دیواری و زمینی سه بعدی را شامل می‌شود.
طالبی‌زاده برپایی غرفه‌های بخش‌های مختلف شهرداری کرمان مربوط به خدمات شهری، آموزش نگهداری گل و گیاه سازمان پارک‌ها، گلخانه بزرگ برای معرفی گل و گیاه، کارگاه‌های نقاشی، گریم و بالماسکه کودکان و کارگاه تخصصی زیباشناسی منظر شهری کرمان را از جمله بخش‌های سالن اصلی و سرپوشیده نمایشگاه گل و گیاه برشمرد.
وی اذعان کرد: مجموعه بافت قدیم کرمان به شکل بازارچه سنتی و با نمادهای سنتی و عکس‌های کرمان قدیم در این نمایشگاه ارائه می‌شود.
طالبی‌زاده برگزاری مسابقه‌های مختلف، ایجاد محیط جذاب و شاد، رادیو نمایشگاه، غرفه‌آرایی مدرن و زیبا و نقاشی‌های خودروهای شهرداری را از دیگر بخش‌های نمایشگاه گل و گیاه کرمان ذکر کرد.
وی بیان کرد: پنجمین نمایشگاه گل و گیاه، خدمات و مبلمان شهری کرمان دارای 120 غرفه در فضای سرپوشیده و 100 غرفه در فضای روباز از چهارم تا هشتم مهر ماه سال جاری در بوستان مادر برگزار می‌شّود.
طالبی‌زاده افزود: نمایشگاه‌های کتاب و گل و گیاه کرمان بیشترین بازدیدکننده را در بین نمایشگاه‌های استان کرمان دارند.
وی بیان داشت: برای بازدید تخصصی شهرداران استان کرمان از طرح‌های بزرگ در دست اجرا و یا اجرای طرح‌های شهرداری کرمان همزمان با جشنواره گل و گیاه برنامه‌ریزی می‌شود.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول