اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل شیلات سیستان خبر داد:

آمادگی شیلات سیستان برای پرداخت تسهیلات به سرمایه‌گذاران‌

خبرگزاری فارس: مدیرکل شیلات سیستان گفت: به منظور توسعه و گسترش شیلات سیستان، آ‌مادگی پرداخت تسهیلات به‌ سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را‌ داریم.

آمادگی شیلات سیستان برای پرداخت تسهیلات به سرمایه‌گذاران‌
حسن خمر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زابل اظهار داشت: در هفته دولت امسال‌ چهار طرح و 70 پروژه شیلاتی با اعتبار 1.5 میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری می‌رسد.
وی افزود: از مهم‌ترین این پروژه‌ها، ساخت استخرهای دو منظوره پرورش ماهی با مشارکت خود بهره‌برداران شیلاتی، اجرای دوره آموزشی، حمل و نقل آبزیان، تکثیر و بهینه‌سازی و رها‌سازی ماهیان گرمابی و سرمابی است.
مدیرکل شیلات سیستان ادامه داد: همچنین برای توسعه و تجهیز مراکز صید و صیادی، اعتباراتی در نظر گرفته شده که صرف این طرح‌ها می‌شود.
خمر اضافه کرد: در هفته دولت تعداد 20 استخر پرورش ماهی در شهرهای زابل، زهک، هیرمند، زاهدان، سراوان و ایرانشهر با اعتبار 200 میلیون تومان راه‌اندازی و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
وی ‌یکی از نیازهای توسعه شیلات سیستان را احداث کارگاه تکثیر و پرورش بچه ماهیان دانست و یادآور شد: برای توسعه شیلات سیستان به مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نیاز است تا در کنار آب‌های مطمئنی که در منطقه وجود دارد کارگاه‌های تکثیر و پرورش بچه ماهیان احداث شود.
خمر افزود: همچنین اداره کل شیلات سیستان این آمادگی را دارد تا تسهیلات مورد نیاز را از طریق بانک‌های عامل در اختیار متقاضیان بخش خصوصی قرار دهد.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه استخرهای دو‌منظوره پرورش ماهیان در سطح استان رو به افزایش است و منابع آبی فراوانی از قبیل سدها، آب‌بندها، آبگیرها، دریاچه‌ها و غیره وجود دارد ضروریست تا بخش خصوصی در این زمینه سرمایه‌گذاری کند و اداره کل شیلات سیستان هم از آنها حمایت خواهد کرد.
مدیرکل شیلات سیستان گفت: افرادی که زمین، آب کافی و مناسب برای استخرهای دو منظوره پرورش و تکثیر ماهیان دارند و یا فارغ‌التحصیل رشته شیلات هستند و علاقه‌مند به کار در زمینه طرح‌های شیلاتی‌اند می‌توانند ایده و طرح مورد نظر خود را به شیلات سیستان ارائه دهند تا در صورت مناسب بودن طرح، از آنها استفاده شود.
خمر خاطرنشان کرد: اداره کل شیلات سیستان همچنین این آمادگی را دارد که از طریق بانک‌های عامل، تسهیلات مورد نظر را برای راه‌اندازی فروشگاه‌های عرضه آبزیان، بازارهای حراج ماهی، سالن‌های توزیع و عرضه آبزیان، خودروهای سردخانه‌دار برای بهینه‌سازی حمل و نقل آبزیان در اختیار بخش خصوصی به منظور سرمایه‌گذاری قرار دهد.
وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون، 300 فرصت شغلی در زمینه پرورش ماهی و صید و صیادی و نیز حمل و نقل آبزیان در اداره کل شیلات سیستان ایجاد شده است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول