اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مجری جشنواره هنر در روستا خبر داد:

تاسیس موزه مردم‌شناسی روستایی در مازندران

خبرگزاری فارس: مجری جشنواره هنر در روستا از تاسیس موزه مردم‌شناسی روستایی در مازندران خبر داد.

تاسیس موزه مردم‌شناسی روستایی در مازندران
جلال‌الدین مشمولی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری بیان داشت: دبیرخانه هنر در روستا سی و دومین دوره این برنامه را در روز جمعه 18 شهریورماه 1390 در روستای کوتنای مازندران برگزار می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی که دبیرخانه هنر در روستا در این دوره در نظر گرفته شده است برگزاری نمایشگاهی از عکس‌های قدیمی و تاریخی روستای کوتنا است که با حمایت مردم این روستا طی سه ماه به جمع آوری این عکس‌ها پرداخته‌ایم.
مجری طرح جشنواره خدا و هنر در روستا تصریح کرد: مهم‌ترین هدفی که دبیرخانه هنر در روستا در برگزاری نمایشگاه عکس‌های قدیمی در روستای کوتنا دنبال می‌کند، تاسیس موزه مردم‌شناسی روستایی است که با تلاش و پیگیری مجدانه می‌توان خوشبین بود که شاید روزی همه روستاها با ایجاد چنین مراکزی متوجه میراث ارزشمند گذشتگان خود شوند و از آن نگهداری کنند.
وی اضافه کرد: دبیرخانه هنر در روستا برنامه‌های دیگر سی و دومین دوره خود را نیز اعلام کرد که حضور و اجرای « خانه طراحی » به سرپرستی «فرهاد گاوزن، اجرای سفالگری توسط دو هنرمند ریحانه گرجیان و مهدی سماکوش با چرخ سفالگری، ساخت مجسمه گلی با عنوان «کودکی 10 ساله بودم» توسط رسول کاظمی، اجرای پرفورمنس گروه هنری مقیم در مچاله، برگزاری نمایشگاه انفرادی حامد مشمولی در منزل شخصی خود با عنوان «من - ماهی»، کارت پستال‌های روستایی که مختص به نقاشی‌های کودکان روستاهای کشور است، اجرای پرفورمنس گروه هنری زنان حجم سبز، اجرای برنامه‌های هنری توسط هنرمندان تجسمی کشور، نشست پژوهشی با موضوع هنر تعاملی و مشارکت و حضور مهمانان داخلی و خارجی، اساتید دانشگاه و هنرمندان در این جشنواره اشاره کرد. 
مجری طرح جشنواره خدا و هنر در روستا اذعان داشت: این فعالیت‌های هنری در فضای مسکونی و یا در محل دائمی اجرای برنامه‌های هنر در روستا برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول