اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان عمران شهرداری بیرجند خبر داد:

انجام 5000 متر طول جدول‌گذاری در معابر بیرجند

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان عمران شهرداری بیرجند با بیان اینکه برنامه جدول­گذاری در سطح شهر در معابر فاقد جدول و همچنین دارای جدول معیوب از ابتدای سال جاری آغاز شده، گفت: تاکنون 5 هزار متر طول جدول­گذاری در سطح معابر شهر انجام گرفته است.

انجام 5000 متر طول جدول‌گذاری در معابر بیرجند
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، رضا عدل پیش از ظهر امروز در بازدید از برخی پروژه‌های شهرداری بیرجند اظهار داشت: سازمان عمران شهرداری بیرجند در مهر ماه سال 1387 در راستای انجام کلیه فعالیت‌های عمرانی شهرداری با توجه به اصل خودکفایی و درآمدزایی با تعداد 160 نفر نیروی متخصص و کارگری تشکیل و تأسیس شد.
وی افزود: در حقیقت سازمان عمران را می­توان بازوی توانمند شهرداری در ارائه خدمات عمرانی به مردم فهیم شهرستان بیرجند دانست.
سرپرست سازمان عمران شهرداری بیرجند ادامه داد: همچنین سازمان عمران با توجه به امکانات و پتانسیل موجود قادر به انجام فعالیت‌های عمرانی از قبیل راهسازی، ابنیه، محوطه­سازی و توسعه معابر شهری است.
عدل افزود: این سازمان تولیدات مختلف از قبیل انواع قطعات بتنی سبک و سنگین از قبیل جداول در سایزهای متنوع، بلوکه دیواری، موزائیک و شن شسته دانه­بندی شده را نیز در برنامه کاری خود دارد.
وی یکی از دغدغه‌های اصلی شهروندان بیرجندی را مشکل آسفالت معابر سطح شهر دانست و تصریح کرد: در سال جاری با توجه به تأکیدات فراوان شهردار و هماهنگی با معاونت عمران شهرداری لیست معابر خاکی موجود از مناطق دوگانه شهرداری گرفته شده و با توجه به اولویت­بندی در حال انجام آسفالت این معابر هستیم.
سرپرست سازمان عمران شهرداری بیرجند یادآور شد: همچنین چندین خیابان اصلی در برنامه روکش آسفالت امسال است که عملیات روکش خیابان منتظری، بیست متری اول و میدان امام انجام گرفته است.
عدل گفت: کار مرمت مسیر حفاری‌های سطح شهر و لکه­گیری معابر نیز به صورت مداوم و بدون وقفه در حال انجام است.
وی خاطرنشان کرد: تولید آسفالت با توجه به گرانی قیر بسیار هزینه­بر بوده و شهر بیرجند نیز به صورت یک کارگاه بزرگ حفاری توسط شرکت‌های مختلف از قبیل آب و فاضلاب، گاز و مخابرات تبدیل شده است که با توجه به نصب تأسیسات شهری امری اجتناب­ناپذیر است و تا زمانی که این عملیات در سطح شهر ادامه داشته باشد نمی­توان انتظار آسفالت ایده­آل را داشت.
سرپرست سازمان عمران شهرداری بیرجند گفت:‌امید است با اتمام این عملیات بتوانیم در یک بازه زمانی کار مرمت و روکش معابر شهری را سرعت داده و به سمت شهری با معابر ایده­آل حرکت کنیم.
عدل یادآور شد: امکانات موجود سازمان عمران در بخش آسفالت شامل کارخانه تولید آسفالت با ظرفیت اسبی 120 تن در ساعت ماشین­آلات پخش آسفالت از قبیل فنیشر، غلطک­های مختلف، ماشین­آلات حمل آسفالت و حدود 40 نفر نیروی متخصص و راننده ماشین­آلات مختلف است.
وی در مورد نشست آسفالت در برخی معابر نیز گفت: در این مورد به نیروهای سازمان تأکید شده است که تمامی کار ترمیم مسیر حفاری با دقت و با توجه به استانداردهای تعریف شده از طرف نظارت شهرداری انجام پذیرد.
سرپرست سازمان عمران شهرداری بیرجند گفت: اما گاهی اوقات به ویژه در فصل زمستان و بارندگی‌های این فصل و نفوذ آب به داخل نوار حفاری و در بعضی مواقع به دلیل عمق زیاد مسیر و عدم دقت پیمانکار حفاری در تراکم­گیری صحیح شاهد نشست بعضی از مسیرهای حفاری بوده­ایم که با توجه به برنامه­ریزی­های انجام شده سعی می­کنیم که این موضوع را به حداقل کاهش داده و اگر در مواردی قصوری توسط نیروهای سازمان انجام گرفته باشد به شدت با آن برخورد می­کنیم.
عدل با اشاره به پروژه‌های عمرانی شاخص در سال جاری گفت: از پروژه­های شاخص سازمان در سال جاری می‌توان به پروژه میدان امام، تکمیل دیوار ساحلی و کف­سازی کانال بنگ­آباد، تکمیل فاز یک مسجد امام هادی در خیابان دولت، روکش خیابان‌های اصلی و معابر خاکی و اجرای جوبه و جدول‌گذاری در سطح شهر اشاره کرد. 
وی با اشاره به چالش‌های این سازمان تصریح کرد: بزرگترین چالش سازمان عمران فراهم کردن قیر به دلیل گرانی و صرف هزینه­های هنگفت برای خرید آن است و همچنین سازمان برای انجام پروژه­های بزرگ در سطح شهر نیازمند به بودجه اختصاصی است تا بتواند با حداکثر توان در راه عمران شهر گام بردارد.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول