اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی خبر داد:

افتتاح دو طرح مهم در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی

خبرگزاری فارس: مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی از افتتاح قریب الوقوع دو طرح مهم در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی خبر داد.

افتتاح دو طرح مهم در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی
به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، علی یزدانی در سی و هفتمین نشست هم اندیشی مسئولان این سازمان از افتتاح قریب الوقوع دو طرح مهم در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی خبر داد و ابراز امیدواری کرد این دو پروژه که شامل مجتمع پتروشیمی اروند و اسکله شماره دو مایعات منطقه ویژه است ظرف دو ماه آینده به صورت رسمی افتتاح شود.
 وی از احتمال افتتاح پروژه NF3 پتروشیمی بندر امام در نیمه دوم سال جاری خبر داد و گفت: در اواخر شهریور با تکمیل پروژه‌های در دست ساخت توسط سازمان منطقه ویژه، شاهد افتتاح اسکله شماره دو مایعات، پل توسعه و سه باب مدرسه خواهیم بود.
 یزدانی با بیان اینکه برنامه پنج ساله دولت اوج کار صنعت پتروشیمی است افزود: طی این برنامه 68 طرح پتروشیمی در کشور اجرا خواهد شد و بر اساس اولویت بندی انجام شده 14 طرح با میانگین پیشرفت 55 درصد و نیاز سرمایه گذاری 10 میلیارد دلاری در اولویت بالاتر قرار دارند.
 وی ایجاد زیرساخت‌های لازم، تامین خوراک و کسب مجوزهای لازم برای ارایه به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و خارجی را از اهداف دولت در بخش صنعت نفت برشمرد.
 پارسال منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر ماهشهر به عنوان بزرگترین قطب صنعت پتروشیمی جمهوری اسلامی ایران، حدود 16میلیون و 400هزار تن معادل 43درصد کل تولید کل کشور، انواع محصولات پتروشیمی به بازارهای داخلی و خارجی عرضه کرد.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول