اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل بهزیستی کرمانشاه خبر داد:

کاشت 33 مورد حلزون ناشنوایان در کرمانشاه

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از کاشت 33 مورد حلزون برای ناشنوایان در این استان خبر داد.

کاشت 33 مورد حلزون ناشنوایان در کرمانشاه
عبدالرضا میرزائیان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: تا‌کنون 85 هزار مددجو در بانک اطلاعاتی سازمان بهزیستی ثبت‌‌نام شده‌اند که شامل مستمری بگیران و کسانی هستند که خدمات توانبخشی دریافت می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه گروه‌هایی نیز هستند که خدماتی را از این سازمان می‌گیرند، اما در بانک اطلاعاتی ثبت‌نام نمی‌شوند، ادامه داد: در این راستا در سال گذشته، حدود 300 هزار نفر را در زمینه‌های مختلف همچون آموزش پیش از ازدواج، مهارت‌های زندگی و آموزش‌های ژنتیکی آموزش داده‌ایم.
میرزائیان خاطر‌نشان کرد: همچنین به 50 هزار کودک 3 تا 6 سال آموزش‌های لازم را در زمینه معاینات تنبلی چشم داده‌ایم.
این مسئول با اشاره به اینکه خدمات اجتماعی در محلات در حال انجام است، ابراز داشت: این نوع خدمات را در بانک اطلاعاتی ثبت نمی‌کنیم چون این خدمات در یک دوران مقطعی صورت می‌گیرد.
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه سازمان بهزیستی این اقدامات را هدف دائم و مستمر خود نمی‌داند، تصریح کرد: پیش‌بینی کرده‌ایم که در سال 90 در سطح استان کرمانشاه تعداد افراد آموزش دیده را افزایش دهیم.
میرزائیان گفت: تعداد مددجویان سازمان بهزیستی کرمانشاه حدوداً 23 هزار نفر بوده که شامل 13 هزار خانوار هستند، این افراد علاوه بر گرفتن مستمری ماهیانه، بیمه‌های درمانی، هزینه تحصیلی، شهریه دانشجویان و فرزندان، از تسهیلات مسکن نیز بهره‌مند می‌شوند.
میرزائیان خاطر‌نشان کرد: افراد دیگری که از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند معلولانی هستند که دچار محدودیت‌های جسمی بوده و از بهزیستی خدمات دریافت می‌کنند و یا وسایل کمک توانبخشی می‌گیرند.
وی اضافه کرد: همچنین خدمات توان‌پزشکی برای افرادی که قطع عضو بوده ارائه می‌شود و از بهزیستی پروتز می‌گیرند.
این مسئول با اشاره به اینکه بهزیستی به افرادی که ناشنوا هستند و از سمعک استفاده می‌کنند نیز خدمات می‌دهد، خاطرنشان کرد: سایر خدمات شامل فیزیوترابی، گفتار درمانی، کاردرمانی و... خدماتی هستند که سازمان بهزیستی ارائه می‌دهد.
میرزائیان درباره کاشت حلزون در سازمان بهزیستی کرمانشاه گفت: با توجه به شرایط خاصی که کاشت حلزون دارد و پزشک در سنین خاصی آن را برای بیماران تجویز می‌کند در بهزیستی استان کرمانشاه نیز این کار صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه برای کاشت حلزون هر نفر را 6 میلیون تومان حمایت کرده‌ایم، افزود: بر اساس تعداد افرادی که به ما ابلاغ شده آنها را برای این کار معرفی کرده‌ایم.
میرزائیان متذکر شد: تا‌کنون 33 مورد کاشت حلزون برای ناشنوایان در استان کرمانشاه داشته‌ایم.
این مسئول ادامه داد: البته تعدادی هم پشت نوبت هستند و در دستور کار سازمان بهزیستی برای حمایت قرار دارند.
میرزائیان با اشاره به اینکه در سازمان بهزیستی 300 مددجو از بیمه‌های تکمیلی بهره‌مند هستند، ابراز داشت: در سازمان بهزیستی معلولانی که نیاز به درمان‌های ویژه دارند علاوه بر بیمه خدمات درمانی از بیمه تکمیلی هم استفاده می‌کنند.
وی گفت: برای بیمه تکمیلی سازمان بهزیستی به صورت متمرکز با بیمه آتیه‌سازان حافظ قرارداد بسته است.
این مسئول اذعان داشت: بیمه تکمیلی در چارچوب همان قوانینی که برای سایر اقشار و افراد جامعه وجود دارد صورت می‌گیرد و مددجویان با حمایت بهزیستی از بیمه تکمیلی بهره‌مند هستند.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول