اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آبفا خراسان جنوبی اعلام کرد:

تکمیل اصلاح شبکه شهر بیرجند نیازمند اعتبار

خبرگزاری فارس: معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی گفت: تکمیل عملیات زون‌بندی و اصلاح شبکه شهر بیرجند به میزان 110 کیلومتر در گرو تحقق اعتبار لازم است.

تکمیل اصلاح شبکه شهر بیرجند نیازمند اعتبار
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی هاشمی‌مقدم پیش از ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: اصلاح شبکه فرسوده آب شرب، توسعه شبکه آب شرب شهر، احداث خطوط انتقال آب و جداسازی زون‌های مناطق جنوبی شهر بیرجند از اقدامات شرکت آب و فاضلاب طی چهار ماه نخست امسال است.
وی با اشاره به مهم‌ترین وظایف این حوزه که تأمین فشار آب متعارف برای مشترکان آب شرب شهری است، تصریح کرد: در همین راستا با توجه به روند توسعه شهرنشینی، افزایش سطح شاخص‌های بهداشتی و فرسودگی شبکه موجود آب شرب شهری در بیرجند به علاوه وضعیت توپوگرافی ناهمگون در سطح شرکت، این شرکت با استفاده از خدمات شرکت‌های مهندسین مشاور نسبت به زون‌بندی و وصل مجدد شبکه شهر اقدام کرده است.
معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی افزود: عملیات اجرایی این طرح برای سال افق طرح(سال 1415) با هدف تأمین فشار و حجم آب متعارف برای مشترکان، پس از تکمیل مطالعات لازم در سال 85 با اختصاص اعتبارات عمرانی از سرفصل تملک و دارایی‌های خشکسالی آغاز و متناسب با اختصاص اعتبارات سنواتی همه ساله بخشی از تعهدات اصلاح و توسعه شبکه اجرایی می‌شود.
هاشمی‌مقدم مهم‌ترین اقدامات شرکت آب و فاضلاب استان طی چهار ماه نخست سال جاری را تشریح کرد و گفت: اصلاح 9 هزار و 171 متر شبکه فرسوده آب شرب شهر بیرجند در راستای تحقق زون‌بندی و توسعه شبکه آب شرب شهر به منظور افزایش ظرفیت خطوط لوله موجود، توسعه شبکه مسکن مهر به طول 29 هزار و 227 متر و احداث خط انتقال آب به طول یک‌هزار و 220 متر از اهم این اقدامات است.
وی از جداسازی بخش اعظم زون‌هایE ، F و D مناطق جنوبی شهر بیرجند با هدف توزیع فشار مناسب و متعارف خبر داد و گفت: این اقدام تا پایان شهریور ماه اجرا و تکمیل می‌‌شود.
معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی یادآور شد: تکمیل عملیات زون‌بندی و اصلاح شبکه شهر بیرجند به میزان بیش از 110 کیلومتر نیاز به اختصاص اعتبارات ملی وفق مصوبات سفر سوم ریاست جمهوری بود که با اختصاص اعتبارات محدود استانی اجرای عملیات آن در برنامه پنجم محقق نمی‌شود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول