اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از اهدای عضو گزارش میدهد؛

اهدای عضو مرد 44 ساله مشهدی به بیماران نیازمند

خبرگزاری فارس: بیست نهم مرداد ماه مصادف با 19 ماه مبارک رمضان و لیالی قدر، اعضای حیاتی مرد 44 ساله اهل روستای شادمهر تربت حیدریه که در حین جراحی عمل قلب باز به کما رفت به چند بیمار نیازمند جانی دوباره بخشید.

اهدای عضو مرد 44 ساله مشهدی به بیماران نیازمند
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، پیوند عضو دیگری در مشهد و این بار در روز بیست نهم مرداد ماه مصادف با 19 ماه مبارک رمضان و لیالی قدر شاهد اهدای اعضای مردی 44 ساله در بیمارستان امام رضا (ع) بودیم.
محمدرضا فدوی 44 ساله اهل روستای شادمهر تربت حیدریه بود که در حین جراحی عمل قلب باز در بیمارستان موسی ابن جعفر (ع) مشهد به کما رفت و دو روز بود که دچار مرگ مغزی شده بود که با رضایت خانواده‌اش به چند بیمار نیازمند، جانی دوباره بخشید.
 مسئول فراهم آوری بخش پیوند اعضای بیمارستان امام رضا (ع) مشهد در زمینه علت و نحوه مرگ مغزی محمدرضا فدوی اظهار داشت: محمدرضا فدوی در حین عمل جراحی قلب باز در بیمارستان موسی ابن جعفر (ع) دچار اختلال اکسیژن رسانی به مغز و نیز اختلال در کارکرد مغز می‌شود که در نهایت پزشک معالج ایشان را به عنوان مرگ مغزی معرفی می‌کند.
ابراهیم خالقی با بیان اینکه پس از 48 ساعت خانواده مرحوم رضایت به پیوند دادند، افزود: با این تصمیم مهم اهدای عضو به تایید نهایی رسید و پایانی شد بر اندوه آنانی که روزهای چشم انتظاری برای دریافت عضو را با سختی سپری می‌کردند.
وی ادامه داد: پس از اعلام مرگ مغزی، بیمار به بیمارستان امام رضا (ع) مشهد منتقل شد و با تایید مرگ مغزی توسط اساتید چهارگانه که مسئول مرگ مغزی هستند و در مرحله نهایی با تایید پزشکی قانونی مراحل قانونی سپری شد و با توجه به رضایت و ایثارگری خانواده مرحوم فدوی کلیه‌ها، کبد‌، قرنیه‌ها و پوست بیمار به صورت رایگان اهدا می‌شود.
وی افزود: کلیه‌های وی به دو بیمار در مشهد، پوست او به بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع)، قرنیه‌ها به بیمارستان خاتم الانبیاء(ع) در مشهد و کبد نیز برای انجام عمل پیوند به شیراز منتقل می‌شود.
مسئول فراهم آوری بخش پیوند اعضای بیمارستان امام رضا(ع) مشهد؛ با بیان اینکه با انجام این عمل 271 پیوند در بخش کلیه بیمارستان امام رضا (ع) مشهد انجام خواهد شد، افزود: از ابتدای سال تاکنون این سیزدهمین عمل پیوند در مرکز پیوند دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که بحمدالله با موفقیت انجام می‌شود.
خالقی با اعلام این مطلب که بیش از یک‌هزار و 700 نفر در لیست انتظار پیوند قرار دارند، گفت: پرونده یک‌هزار و 100 اینها در لیست انتظار مرکز پیوند دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند.
همسر محمدرضا فدوی بیمار مرگ مغزی که با اهدای اعضایش به زندگی چند بیمار جان تازه خواهد بخشید، گفت: همسرم کشاورز سخت کوش و با تلاش بود، چندی بود که در ناحیه قلب خود احساس درد می‌کرد به همین دلیل برای مداوا به مشهد آمد، روز قبل از عمل با من تماس گرفت و گفت که قرار است عمل کند به همین خاطر به همراه فرزندانم به مشهد آمدیم.
همسر مرحوم با بیان اینکه همسرم قبل از عمل با من و بچه‌ها صحبت می‌کرد و می‌خندید اما بعد از آن عمل متوجه شدم که او به کما رفته است، گفت: وی درباره اهدای عضو نظر مثبتی داشت و مطمئنم که رضایت دارد به همین دلیل ما نیز به اهدای اعضایش رضایت دادیم و خوشحالم از اینکه اعضای بدن همسرم منجر به ادامه زندگی چند نفر دیگر می‌شود.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول