اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته دولت صورت می‌گیرد؛

بهره‌برداری از 7 پروژه آبفار در قاین

خبرگزاری فارس: مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان قاین از بهره‌برداری هفت پروژه آبفار در این شهرستان همزمان با هفته دولت خبر داد.

بهره‌برداری از 7 پروژه آبفار در قاین
احمد دانشی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد تومان در هفته دولت افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.
وی از تأمین آب 65 روستا به وسیله شش دستگاه تانکر سیار در این شهرستان خبر داد و افزود: بالغ بر 178 روستا در شهرستان قاین از آب آشامید‌‌نی سالم برخوردار هستند که این میزان تا پایان سال جاری به 187 روستا افزایش پیدا می‌کند.
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان قاین نوسازی و بازسازی 30 کیلومتر شبکه توزیع و خطوط انتقال آب، کف‌شکنی پنج حلقه چاه عمیق با توجه به خشکسالی و خشکیدن چاه‌های عمیق و تکمیل آبرسانی به 15 روستای شهرستان قاین را از مهم‌ترین برنامه‌های آبفار این شهرستان در سال جاری عنوان کرد.
دانشی‌پور از تکمیل آبرسانی و برخورداری اهالی 15 روستای شهرستان قاین از آب آشامیدنی سالم در سال جاری خبر داد.
وی ادامه داد: این روستاها شامل فلک، خونیک، تجن، خوگ، حسن‌آباد، جعفرآباد، جینان، مصطفی رحمانی، کرشک، گرماب، گیگاب، تیار، کریزان، نوغاب حاجی‌آباد و شیرگ است که در سال جاری از نعمت آب شرب برخوردار می‌شوند.
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان قاین با بیان اینکه در حال حاضر 65 روستا در شهرستان قاین توسط تانکر سیار تأمین آب می‌شوند، اذعان داشت: با توجه به تداوم خشکسالی احتمال افزایش روستاها دور از انتظار نیست.
دانشی‌پور با اشاره به تعداد مشترکان آب در این شهرستان گفت: در حال حاضر تعداد مشترکان آب در شهرستان قاین 26 هزار و 500 خانوار است که تا پایان سال این میزان به 28 هزار و 500 خانوار می‌رسد.
وی با بیان اینکه 70 درصد مشترکان آب در شهرستان قاین کم مصرف‌ هستند، ادامه داد: مابقی مشترکان آب از این میزان در شهرستان قاین دارای مصرف متوسط و پر مصرف هستند.
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان قاین با اشاره به میزان اعتبارات اختصاص یافته به آبفار شهرستان قاین در سال جاری، تصریح کرد: اعتبارات اختصاص یافته از محل تملک و دارایی استان مبلغ  10 میلیارد ریال است که برای انجام شش پروژه در این شهرستان در نظر گرفته شده است.
دانشی پور اعتبارات اختصاص یافته از محل تملک و دارایی استان را شامل اجرای پروژه‌ روستاهای تیار، کریزان، استند، شهرک موسویه، شهرک چاهک، خنگ عنوان کرد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول