اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تعاونی دامداران رشتخوار:

خشکسالی در رشتخوار به یک معضل تبدیل شده است

خبرگزاری فارس: رئیس تعاونی دامداران رشتخوار گفت: خشکسالی در منطقه به یک معضل تبدیل شده و تاثیرات این پدیده به حدی است که دامداری رشتخوار رو به نابودی است.

خشکسالی در رشتخوار به یک معضل تبدیل شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از رشتخوار، علی‌اصغر رمضانی ‌در جمع مسئولان این شهرستان اظهار داشت: بسیاری از چشمه‌ها و قنوات و چاه‌های کشاورزی در این شهرستان خشک شده و علوفه برای چرای دام‌ها موجود نیست. 
رئیس تعاونی دامداران رشتخوار با بیان اینکه خشکسالی در منطقه به یک معضل تبدیل شده است، تصریح کرد: تاثیرات این پدیده به حدی است که دامداری در منطقه رو به نابودی است.
وی با اشاره به خشکسالی‌های پیاپی در رشتخوار ‌گفـت: دامداران با مشکلات نقدینگی مواجه هستند و خشکسالی دامداران و کشاورزی این منطقه را شدیدا در تنگنا قرار داده است.
رمضانی کمبود آب را از مشکلات اساسی دامداران و کشاورزان بیان کرد و افزود: به دلیل خشکسالی آب قنوات منطقه، 25 تا 30درصد کاهش یافته است.
وی ابتلای دام‌ها به بیماری و به مخاطره افتادن دام‌های مولد را از دیگر پیامدهای منفی خشکسالی بیان کرد و گفت: دامداران مجبورند علوفه مورد نیاز دام‌های خود را به صورت دستی خریداری و تامین کنند که این امر هزینه زیادی برای آنها دارد و به دلیل کمبود نقدینگی قادر به خرید آن نیستند.
رمضانی در ادامه با اشاره به اینکه سال 80 از وی دولت 830 میلیون تومان تسهیلات بصورت قرارداد دام امانی به برخی از دامداران رشتخوار تزریق شد اما به علت خشکسالی متوالی هنوز دامداران قادر به پرداخت ان نشده که مسئولان باید چاره‌اندیشی کنند.
رئیس تعاونی دامداران رشتخوار با درخواست مساعدت دولت برای جبران حداقل خسارات وارده به دامداران منطقه گفت: شهرستان رشتخوار با 300هزار راس دام به عنوان قطب دامداری استان خراسان رضوی سال‌های از این معضل رنج می‌برد به طوری که خشکسالی دامداران و کشاورزان این منطقه با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرده است.
وی گفت: دامداران رشتخوار در طول سال‌های گذشته شرایط سخت و دشوار ناشی از پیامدهای منفی خشکسالی را تحمل کردند و همواره با نبود نقدینگی، نبود توانایی در پرداخت وام‌های بانکی و کمبود علوفه، کمبود آب و ... روبه‌رو هستند.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول