اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

ماموریت گسترده پلیس برلین درباره یافتن عاملین آتش‌سوزی‌های اخیر

خبرگزاری فارس: شماری از نیروهای پلیس به صورت ویژه مامور پیگیری یافتن عوامل به آتش کشیده شدن شماری خودرو در برلین شدند.

ماموریت گسترده پلیس برلین درباره یافتن عاملین آتش‌سوزی‌های اخیر
به گزارش فارس به نقل از روزنامه اتریشی "دراشتاندارد"،پلیس برلین ضمن استقرار گسترده نیروهای خود در مناطق مختلف  برلین با هدف کنترل اوضاع امنیتی، 130 تن از نیروهای خود را به طور ویژه مامور بررسی موضوع به آتش کشیده شدن شماری خودرو در این شهر طی روزهای گذشته کرد.

بر اساس این گزارش،  با این حال "مارگارت کوپرز"رئیس پلیس برلین امکان موفقیت در این اقدامات را بسیار کم می داند چرا که در برلین 5 هزار و400 کیلیومتر خیابان و 1.2 میلیون خودرو وجود دارد و امکان کنترل کردن آنها دشوار است.

" کلاوس ووروایت" شهردار برلین  از حزب سوسیال دموکرات – بزرگترین حزب مخالف دولت-که در روزهای گذشته تلاش فراروانی در همکاری با پلیس داشته است  در عین حال که شهروندان برلین را به هوشیاری و همراهی در این مورد فراخواند اما گفت: ما در مه جستجو می کنیم و واقعا به کمک مردم نیازمندیم. پلیس هم از مردم خواست تا هر گونه مورد مشکوکی را فورا اطلاع دهند.

ناارامی های اخیر در برلین  با توجه به مبارزات انتخابات محلی به تنش میان احزاب نیز منجر شده است به طوری که حزب دموکرات مسیحی – حزب "آنگلا مرکل" صدراعظم آلمان از اقدامات وورویت به شدت انتقاد کرد و وی را متهم به بی کفایتی در طول 10 سال تصدی قدرت کرد.


تا کنون به آتش کشیده شدن حدود 70 دستگاه خودرو در برلین تائید شده است. اما درباره انگیزه‌ای که منجر به چنین اقداماتی می‌شود، همچنان اختلاف نظر وجود دارد. سیاستمداران انگیزه های انتخاباتی را با توجه به نزدیک شدن زمان انتخابات محلی عنوان میکنند اما برخی کارشناسان نیز این اقدامات را ادامه اقدامات اعتراضی انگلیس در آلمان ارزیابی کرده‌اند.

انتهای ‌پیام/ص
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول