اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بهره‌برداری از درمانگاه حرفه‌آموزی معلولان در شیراز

خبرگزاری فارس: مدیرعامل موسسه نگهداری و توان‌بخشی معلولان ذهنی و جسمی نرجس شیراز گفت: با همت و تلاش خیران درمانگاه، بخش جدید نگهداری و کارگاه حرفه‌آموزی معلولان با اعتباری بالغ بر یک‌هزار میلیون تومان تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از درمانگاه حرفه‌آموزی معلولان در شیراز
هدایت بهاء‌الدینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: درمانگاه ویژه معلولان با زیربنای یک‌هزار و 700 مترمربع و 50 درصد پیشرفت فیزیکی در پنج طبقه و بخش جدید نگهداری و کارگاه حرفه‌آموزی معلولان موسسه خیریه نرجس شیراز با اعتباری بیش از 350 میلیون تومان و یک‌هزار مترمربع زیربنا و در چهار طبقه احداث می‌شود.
بهاءالدینی خاطرنشان کرد: درمانگاه ویژه معلولان دارای بخش‌های فیزیوتراپی، کار درمانی، گفتاردرمانی، روان‌شناسی و دیگر خدمات پزشکی و پیراپزشکی است.
وی اضافه کرد: تمام اعتبارهای اختصاصی از سوی خیران تأمین و پرداخت شده است.
مدیرعامل موسسه خیریه نرجس شیراز تصریح کرد: این موسسه از ابتدای تأسیس در سال 1374 تا کنون توسط مشارکت‌های مردمی اداره می‌‌شود و هیچگونه کمک‌های مالی از سوی دستگاه‌های دولتی به آن پرداخت نشده است.
بهاءالدینی اضافه کرد: مهم‌ترین هدف موسسه خیریه نرجس شیراز در زمینه خدمات تخصصی پزشکی، پیراپزشکی و توسعه و نگهداری فضاهای موجود است.
وی از نگهداری 200 معلول ذهنی و جسمی در موسسه خیریه نرجس شیراز خبر داد و گفت: 35 درصد افراد نگهداری شده بی‌سرپرست هستند و سرانه نگهداری از معلولان ذهنی و جسمی در یک ماه 550 هزار تومان است.
مدیرعامل موسسه خیریه نرجس شیراز اظهار داشت: افراد نگهداری شده در موسسه خیریه نرجس شیراز دختر و پسر زیر 15 سال و دختران بالای 15 سال هستند.
بهاءالدینی با تأکید بر اینکه موسسه خیریه نرجس شیراز روی مسئله بهداشت و درمان و تغذیه توجه ویژه داشته است، تصریح کرد: سیستم توان‌بخشی متشکل از روان‌پزشک، پزشک عمومی، داندانپزشک، کار درمان، گفتار درمان، روان‌شناس، مدد کار اجتماعی به صورت منظم وضعیت تمام معلولان را در مرکز نرجس مورد بررسی قرار می‌دهد.
وی از برپایی مراسم ضیافت الهی افطار بر اساس سنت 16 ساله موسسه نرجس شیراز خبر داد و افزود: در طول ماه مبارک رمضان ضیافت افطاری از سوی خیران با هزنیه‌ای بالغ بر 20 میلیون تومان تدارک دیده شده است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول