اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد زکات استان یزد:

30 درصد زکات یزد برای فقرزدایی است

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد زکات استان یزد گفت: 30 درصد از زکات جمع‌آوری شده در استان یزد در راستای فقرزدایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

30 درصد زکات یزد برای فقرزدایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بهاباد، حجت‌الاسلام محمد فخرآبادی ظهر امروز در جلسه ستاد احیای زکات شهرستان بهاباد اظهار داشت: با هماهنگی‌های صورت گرفته با مسئولان استان برای جلوگیری از برخی سوء استفاده‌های احتمالی، وجوه پرداختی مردم به حساب غیرقابل برداشت در مرکز استان واریز شده و مبلغ معادل آن نیز که طبق قانون از طرف دولت اختصاص مییابد به این حساب واریز می‌شود. 
وی در مورد زمینه‌های مصرف زکات پرداختی مردم بیان کرد: طبق هماهنگیهای صورت گرفته در استان، مقرر شده 30 درصد مبالغ پرداخت شده زکات از طریق کمیته امداد امام خمینی(ره) برای فقرزدایی هزینه شود. 
 فخرآبادی افزود: بخشی نیز برای احداث راه‌های روستایی به اداره کل راه و ترابری استان داده خواهد شد و آن اداره نیز با افزودن مبلغی، احداث راه‌های روستاهایی که بیشترین پرداخت زکات را داشته‌اند در اولویت قرار خواهد داد. 
وی ادامه داد: بخشی از مبلغ زکات نیز به اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد برای احداث و ترمیم مساجد و حسینیه‌هایی که زکات بیشتری پرداخت کرده‌اند، پرداخت می‌شود.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و دبیر ستاد زکات شهرستان بهاباد نیز دراین نشست از آمادگی کامل این نهاد برای جمع‌آوری زکات واجب و مستحبی مردم خبر داد و افزود: 28 نفر از روحانیون و عاملان زکات در شهرستان به صورت فعال به ترویج فرهنگ پرداخت زکات همچنین جمع‌آوری زکات می‌پردازند. 
امام جمعه بهاباد نیز با بیان احادیث و روایات اسلامی مرتبط با اهمیت زکات اظهار داشت: اگر در جامعه امر زکات احیا شود آن جامعه زنده و پویا خواهد شد و به سعادت و پیشرفت می‌رسد. 
 حجت‌الاسلام ملاحسینی افزود: باید برای فرهنگ‌سازی هرچه بیشتر پرداخت زکات، سیاست‌های تشویقی در نظر گرفته شود و مکان‌هایی که با پول زکات پرداخت شده توسط مردم ساخته شده است در منظر عموم مشخص شود. 
رئیس ستاد احیا زکات شهرستان بهاباد ادامه داد: باید احادیث مرتبط با امر زکات به صورت گسترده توسط روحانیون به مردم گفته شده و عواقب و گرفتاریهای دنیوی و اخروی عدم پرداخت زکات گوشزد شود.
وی ریشه‌کن کردن فقر را از اولویت‌های مصارف زکات برشمرد و افزود: زکات پرداختی باید در مرحله نخست برای ریشه‌کن کردن فقر در جامعه مصرف شود و در مراحل بعد برای مساکین، عاملان زکات، ترغیب غیرمسلمانان به اسلام، بدهکاران، در راه خدا، در راه ماندگان و موارد دیگر هزینه شود. 
سرپرست فرمانداری بهاباد و قائم مقام ستاد زکات این شهرستان نیز در این جلسه بر فرهنگ‌سازی گسترده پرداخت زکات واجب و مستحبی در جامعه تأکید کرد و گفت: زکات در قرآن 32 مرتبه یادآوری شده است و این اهمیت والای پرداخت زکات را نشان می‌دهد. 
ابوالقاسم دهقان تصریح کرد: باید در مدارس برای دانش‌آموزان اهمیت زکات تبلیغ شود و در شهر نیز میدان و یا خیابانی به نام زکات نامگذاری شود. 
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد نیز در این نشست مشارکت مردم بهاباد در پرداخت زکات را خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: باید در کنار یادآوری پرداخت زکات واجب، پرداخت زکات مستحبی نیز برای مردم تبلیغ شود. 
محمدرضا غریب‌نواز افزود: طبق استفتائی که از دفتر مقام معظم رهبری شده است، می‌توان در مورد هر چیزی که از زمین می‌روید به جز سبزیجات و توت زکات داد.
وی همکاری دانشجویان و طلاب را برای گسترش فرهنگ زکات خواستار شد و خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه، طرح‌های پژوهشی برای گسترش فرهنگ زکات بررسی شود و پیشنهادات دانشجویان و طلاب به ستاد زکات ارائه شود. 
 انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول