اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خرمشهر در مجلس:

ساختار بانکی درک صحیحی از صنعت دریایی ندارد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم خرمشهر در مجلس گفت: متاسفانه ساختار بانکی کشور درک صحیحی از جایگاه صنعت دریایی ندارد.

ساختار بانکی درک صحیحی از صنعت دریایی ندارد
مصطفی مطورزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار داشت: خرمشهر با ظرفیت‌های موجود در عرصه صنایع دریایی می‌تواند پیشگام باشد.
وی ادامه داد: وجود صنایع دریایی متعدد در این شهرستان حاکی از اقدامات ارزشمند شرکت‌های کشتی‌سازی منطقه است که در راستای خودکفایی کشور در عرصه صنایع دریایی گام بر می‌دارند.
نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: سامان‌دهی و ارائه زیرساخت‌های موردنیاز صنایع دریایی از جمله کشتی‌سازی می‌تواند تأثیر بسزایی در رشد و رونق اقتصادی منطقه داشته باشد.
وی با اشاره به مشکلات مالی صنایع دریایی، ادامه داد: متاسفانه ساختار بانکی کشور هنوز درک صحیحی از جایگاه صنعت دریایی ندارد و در ارائه تسهیلات به صنایع دریایی به‌صورت سنتی عمل می‌کند.
مطورزاده تصریح کرد: عدم همکاری بانک‌ها در ارائه تسهیلات به ساخت شناورها و سازه‌های دریایی از مهم‌ترین مشکلات صنایع دریایی در کشور و به ویژه شهرستان خرمشهر است.
وی در ادامه گفت: عدم حضور کارشناسان خبره در مسائل صنایع دریایی حلقه مفقوده بانک‌ها در ارائه تسهیلات و حمایت از صنایع دریایی است.
نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اتمام عملیات فازهای مختلف پارس جنوبی، اضافه کرد: کشور در راستای تجهیز ناوگان دریایی، نیازمند انواع مختلف شناورها از جمله کوچک، متوسط و ... خواهد بود.
وی افزود: در همین راستا با حمایت از صنایع دریایی موجود می‌توان گام‌های بلندی در راستای ساخت و تجهیز ناوگان دریایی کشور برداشت.
مطورزاده با اشاره به مشکلات مالی شرکت کشتی‌سازی اروندان بیان کرد: با واگذاری شرکت اروندان به شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی این شرکت مجدداً احیا خواهد شد.
وی گفت: خرمشهر در زمینه صنعت دریایی دارای ظرفیت‌های ویژه‌ای است که در صورت سامان‌دهی و هدایت صحیح می‌تواند در سطح کشور افتخارآفرین باشد.
نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی از بانک‌ها خواست در راستای رشد و رونق اقتصادی منطقه با صنایع مختلف همکاری همه‌جانبه داشته باشند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول