اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کتاب پرسش‌های مصاحبه‌ای برای مناسبت‌های قمری‌ چاپ شد

خبرگزاری فارس: کتاب پرسش‌های مصاحبه‌ای برای مناسبت‌های قمری از سوی مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما منتشر شد.

کتاب پرسش‌های مصاحبه‌ای برای مناسبت‌های قمری‌ چاپ شد
نویسنده کتاب پرسش‌های مصاحبه‌ای برای مناسبت‌های قمری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با بیان اینکه برای تدوین این کتاب 9 ماه زمان صرف شده است،‌ اظهار داشت: این کتاب در راستای هدفمندسازی سؤالات برای ارائه پیام به مخاطبان تدوین شده است.
محمد‌سهیل بهرام‌نسب خاطرنشان کرد: برای طراحی و تدوین پرسش‌های این کتاب از منابع اصیل دینی و مذهبی استفاده شده است.
وی با اشاره به استفاده از پرسش و پاسخ در رسانه بیان داشت: مصاحبه با شیوه پرسش و پاسخ یکی از راه‌های انتقال آموزه‌های دینی و اجتماعی به مخاطبان رسانه است. 
این نویسنده خاطرنشان کرد: مناسبت‌های ماه‌های قمری یکی از موضوعات مصاحبه‌ها در راستای ترویج و ارائه پیام‌های این روزهای مذهبی است.
وی با بیان اینکه از منابع معتبر تاریخی برای طراحی سؤالات استفاده شده است، گفت: سعی شده پرسش‌های دارای پیام در این کتاب قرار داده شود. 
بهرام‌نسب تصریح کرد: منابع مورد استفاده در هر سؤال به صورت پاورقی در این کتاب ذکر شده و تاریخ اسلام،‌ سیره و روایات اهل بیت(ع) در ضمن پرسش و پاسخ بیان می‌‌شود.
وی عنوان داشت: پرسش‌های مصاحبه‌ای برای مناسبت‌های قمری از سوی مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما با تیراژ هزار و 500 کتاب و قیمت 2 هزار و 800 تومان به چاپ رسیده است. 
این نویسنده اضافه کرد: این کتاب از 12 فصل شامل ماه‌های مختلف قمری مانند محرم، صفر، ربیع‌الاول، رجب، شوال ذی‌القعده و جمادی‌الاول تشکیل شده که مناسبت‌های هر ماه به صورت زیرمجموعه هر ماه ارائه می‌شود.
‌نویسنده این کتاب در بخش 29 ماه رمضان پرسش‌هایی در زمینه بهره‌های این ماه پربرکت، میزان انس با قرآن، دعا، مسجد و مناجات با خدا و دعاهای ماه رمضان را آورده است.
در این کتاب در بخش 15 شوال مصادف با شهادت حضرت حمزه(ع) پرسش‌هایی در زمینه لقب، شجاعت و ایثار و خدمات حضرت حمزه(ع) ذکر شده است.
در بخش پرسش‌های تکواژه‌ای ماه محرم بیان یک جمله درباره کلماتی مانند محبوب خدا، تکیه‌گاه اسیران، شیرزن کربلا، کوه شجاعت، نماز ظهر عاشورا و مجلس عزاداری به صورت پرسش از مخاطبان درخواست شده است.
در این کتاب در فصل روز پرستار و ولادت حضرت زینب(س) سؤالاتی مانند ویژگی برجسته حضرت زینب(س)، برهه درس‌آموز زندگانی حضرت زینب(س) و ویژگی‌های اخلاقی حضرت زینب(س) بیان شده است.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول