اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران استان قم:

مقاوم‌سازی ساختمان‌ها مورد توجه قرار گیرد

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران استان قم با بیان اینکه نباید در زمینه حوادث ناشی از زلزله به توجیه مسائل پرداخت، گفت: مقاوم‌سازی ساختمان‌ها باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

مقاوم‌سازی ساختمان‌ها مورد توجه قرار گیرد
محسن عروجی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فعالیت‌های سازمان بسیج مهندسین استان قم اظهار داشت: فرهنگ بسیج باید در میان همه مردم گسترش یابد و سعی ما در این سازمان این است که تعداد بیشتری از مهندسان را جذب کنیم.
وی افزود: تفکر بسیجی تنها عاملی است که می‌تواند کشور ما را در مقابل تحریم‌ها مقاوم سازد به همین سبب گسترش بسیج در میان مهندسان کشور امری ضروری است.
مدیرکل مدیریت بحران استان قم ادامه داد: کشور ما جزو مناطق حادثه‌خیز جهان است و شهر قم نیز در معرض خطر زلزله‌های سنگین قرار دارد به همین دلیل باید در طراحی ساختمان‌ها و سایر ابنیه به مسئله مقاوم‌سازی توجه ویژه صورت گیرد.
وی با بیان اینکه نباید در زمینه حوادث ناشی از زلزله به توجیه مسائل پرداخت گفت: مقاوم‌سازی ساختمان‌ها باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
عروجی با اشاره به شب‌های قدر و تعیین مقدرات انسان در این شب‌ها خاطرنشان کرد: باید برای رفع مشکل خشکسالی به درگاه خداوند دعا کنیم زیرا بارش‌های چند روزه هرچند میانگین بارش را در استان افزایش می‌دهد اما در طول سال زراعی شاهد کمبود شدید بارش برف و باران هستیم.
مدیرکل مدیریت بحران استان قم اظهار داشت: کارشناسان جهانی برای سال 90 و 91 نیز پیش‌بینی بروز خشکسالی کرده‌اند بنابراین باید این مسئله مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه فرهنگ بسیجی موجب انتقال آب از سرشاخه‌های دز به قم شد، افزود: چنانچه این کار صورت نمی‌گرفت شاهد جیره‌بندی آب در تابستان امسال بودیم.
عروجی با اعلام اینکه هم اکنون برخی باغ‌های اطراف قم در معرض خشک شدن هستند، ابراز داشت: با بارش به موقع باران و توسعه کشاورزی شاهد خودکفایی در تهیه محصولات غذایی خواهیم بود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول