اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت آبفا خراسان جنوبی:

اتصال به شبکه فاضلاب شهری اجباری است

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی گفت: متصل شدن مشترکان به شبکه فاضلاب در شهرهای دارای طرح اجباری است.

اتصال به شبکه فاضلاب شهری اجباری است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید مجتبی عراقی‌زاده صبح امروز در نشست خبری اظهار داشت: اتصال تمام مشترکان به شبکه فاضلاب شهری اجباری است و اگرچه در گذشته عده‌ای تصور می‌کردند چاه‌های جذبی فاضلاب مشکلی برای شهروندان ندارد اما بزرگترین اشکال این چاه‌ها تأثیر روی منابع آبی و کم کردن کیفیت آنها است.
وی با بیان اینکه اجرای پروژه‌های فاضلاب در هیچ شهری برای دولت منافع مادی ندارد، افزود: این کار با هدف جلوگیری از آلودگی منابع آبی انجام می‌شود و برای اتصال شهروندان به شبکه فاضلاب فقط حق انشعاب و کارمزد جمع‌آوری بعد از راه‌اندازی شبکه دریافت می‌شود.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی ادامه داد: حق انشعاب واحدهای مسکونی مشخص است و در اماکن غیرمسکونی نیز بر اساس فرمول محاسبه می‌شود.
عراقی‌زاده تصریح کرد: در حال حاضر بالغ بر 60 درصد شبکه‌گذاری فاضلاب در بیرجند انجام شده و این طرح در سه شهر دیگر شامل فردوس، قاین و سربیشه نیز در حال اجرا است.
وی گفت: ایجاد شبکه فاضلاب در شهرستان سربیشه آغاز شده و در شهرستان فردوس نیز خط انتقال فاضلاب به اتمام رسیده است.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی یادآور شد: در شهرستان قاین نیز از حدود چهار سال قبل این پروژه در حال اجرا است و در این مدت شبکه جمع‌آوری فاضلاب و خط انتقال کار شده است.
عراقی‌زاده ادامه داد: شبکه در قاین هنوز به مرحله انشعاب نرسیده است و جمعیتی زیر پوشش نیست که بعد از اتصال فاضلاب به انشعابات، جمعیت زیر پوشش مشخص می‌شود.
وی افزود: در هیچ کدام از شهرهای فوق شبکه اجرا شده به مرحله نصب انشعابات نرسیده و تصفیه‌خانه فاضلاب نیز اجرا نشده است.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی گفت: اجرای تصفیه‌خانه فاضلاب در برنامه است که کار مطالعات و طراحی‌ها انجام شده اما استفاده از توان و مشارکت بخش خصوصی پیگیری می‌شود.
عراقی‌زاده در مورد از بین بردن بوی بد تصفیه‌خانه فاضلاب نیز خاطرنشان کرد: فرآیند فعلی تصفیه به این شکل است و علت بو، بد کار کردن تصفیه نیست بلکه این شیوه از روش‌هایی است که در گذشته بر اساس شرایط آب و هوای گرم و خشک به کار گرفته شده است.
وی تصریح کرد: به تازگی روش‌های تصفیه‌ای رایج شده که در همه مناطق قابل استفاده است و بو هم ندارد و برای استفاده در مدول‌های بعدی تصفیه‌خانه پیگیری می‌شود گرچه مطالعاتی برای حذف بوی تصفیه‌خانه فعلی نیز انجام شده و تحقیقات در مرحله آزمون و تست است.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی یادآور شد: هر کدام از تحقیقات که به نتیجه برسد مورد استفاده قرار می‌گیرد و باید شیوه‌ای انتخاب شود که با توجه به میزان سرمایه‌گذاری قابل اطمینان باشد.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول