اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله حسینی‌بوشهری در گفت‌وگو با فارس:

رسانه‌ها فرهنگ دینی را در جامعه گسترش دهند

خبرگزاری فارس: امام جمعه قم گفت: رسانه‌ها و همه دست‌اندرکاران باید با ظرافت و دقت پیگیر این مسئله باشند که چه تفکری را با چه شکلی در جامعه رواج دهند که نتیجه و بازخورد این ترویج، گسترش فرهنگ اسلامی و دینی در جامعه باشد.

رسانه‌ها فرهنگ دینی را در جامعه گسترش دهند
آیت‌الله سید‌هاشم حسینی‌بوشهری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم اظهار داشت: جامعه ما یک جامعه دینی و اسلامی است و آنچه می‌تواند بر اساس مبانی دینی و فرهنگ قرآنی، نشانه جامعه اسلامی و دینی باشد، بحث حجاب و عفاف است.
وی افزود: بحث عفاف و حجاب مورد تاکید قرآن مجید بوده و نیز در سیره اهل بیت (ع) مورد تاکید و سفارش فراوان قرار گرفته است.
عضو جامعه مدرسن حوزه علمیه قم تصریح کرد: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که انقلابی بزرگ بر مبنای دین و با رهبری کارشناسان دینی و علمای شایسته و شخصیتی بزرگ همچون امام خمینی (ره) در آن صورت گرفته و امروز هم رهبر فرزانه انقلاب مدیریت آن را به عهده دارند بنابراین انتظاری که از آحاد مختلف مردم می‌رود این است که فضای جامعه یک فضای دینی شود.
وی ابراز داشت: فضای جامعه باید به گونه‌ای باشد که هر ناظری وارد یکی از شهرهای ایران می‌شود بتواند مظاهر دینی را از نزدیک لمس کند، نه اینکه با مظاهر غربی و اروپایی روبه‌رو شود.
‌حسینی‌بوشهری با اشاره به باورهای موجود در کشورهای غربی گفت: آنها اعتقادات خود را داشته و بر اساس همان فضا نیازی به یک سری مسائل نمی‌بینند‌، به همان شکل رشد کرده و فضای آن جوامع نیز همان نوع اقتضائات را دارد.
امام جمعه قم تاکید کرد: فضای جامعه ما متفاوت با جوامع غربی است و شناسنامه هر ایرانی در یک چارچوب دینی تعریف می‌شود و مسائل دینی در آن اهمیت دارد.
وی با اشاره به ضرورت رعایت مسائل دینی اظهار داشت: در این صورت می‌توانیم به عنوان یک مسلمان تمام عیار خود را به همه جهانیان معرفی کنیم.
‌حسینی‌بوشهری افزود: اگر زمانی فضای ولنگاری در جامعه شکل گرفته و مسائلی در جامعه ترویج شود که موجب تزلزل بنیاد باورها و اعتقادات جامعه شود طبعا نتوانسته‌ایم خدمت لازم را به فرهنگی دینی خود انجام دهیم.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: رسانه‌ها و همه دست‌اندرکاران باید با ظرافت و دقت پیگیر این مسئله باشند که چه تفکری را با چه شکلی در جامعه رواج دهند که نتیجه و بازخورد این ترویج، گسترش فرهنگ اسلامی و دینی در جامعه باشد و لطمه‌ای به فرهنگ ما وارد نشود.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول