اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در زنجان صورت می‌گیرد؛

استفاده 70 بیمار تالاسمی ماژور از فراورده‌‌های خونی

خبرگزاری فارس: مدیر پایگاه انتقال خون استان زنجان گفت: در حال حاضر 70 بیمار مبتلا به تالاسمی ماژور در زنجان از فرآورده‌های خونی این پایگاه استفاده می‌کنند.

استفاده 70 بیمار تالاسمی ماژور از فراورده‌‌های خونی
محمد نوری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: در حال حاضر در استان زنجان مشکلی در زمینه تامین فرآورده‌های خونی وجود ندارد.
وی خاطر نشان کرد: همکاری و همیاری خوب مردم استان زنجان موجب شده است تا این پایگاه مشکلی در زمینه تامین فرآورده‌های خونی در استان زنجان نداشته باشد.
مدیر پایگاه انتقال خون استان زنجان با اشاره به روزهای ماه مبارک رمضان و تغییر شیفت کاری این پایگاه ادامه داد: در روزهای ماه مبارک رمضان ساعات کاری این پایگاه در نوبت صبح از ساعت 8.30 تا 12.30 است.
وی با اشاره به اینکه به علت ایام ماه مبارک رمضان افراد اهدا کننده خون فاقد شرایط جسمانی مورد نیاز برای خون‌گیری هستند، ادامه داد: به منظور رفاه حال روزه داران در شیفت بعد از ظهر عمل خون‌گیری از افراد انجام نمی‌شود.
نوری یادآور شد: درست 40 دقیقه پس از افطار کارکنان این پایگاه عمل خون‌گیری از افراد اهدا کننده خون را انجام می‌دهند و این عمل تا ساعت یک نیمه شب ادامه می‌یابد.
وی با اشاره به اینکه تاریخ مصرف خون‌های اهدایی 30 تا 35 روز است، ادامه داد: تاریخ مصرف برخی از فرآورده‌ها مانند پلاکت 72 ساعت است.
مدیر پایگاه انتقال خون استان زنجان همچنین از روزه داران خواست به منظور استفاده بهتر این پایگاه از خون‌های اهدایی آنها فرآورده‌های خونی خود را به شب‌های احیا موکول نکنند، چرا که در این صورت همه خون‌های اهدایی قابلیت مصرف خود را از دست می‌دهند.
وی با بیان اینکه بیشترین مصرف خون‌های اهدایی در پایگاه انتقال خون در جراحی های قلبی و عروقی استفاده می‌شود، ادامه داد: جراحی‌های ناشی از تصادفات نیز پس از جراحی‌های قلبی و عروقی بیشترین میزان مصرف خون‌های اهدایی را شامل می‌شوند.
مدیر پایگاه انتقال خون استان زنجان یادآور شد: همچنین برخی از بیماران هموفیلی در استان زنجان نیز وجود دارند که به صورت مستمر از فرآورده‌های خونی این پایگاه استفاده می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه مردان چهار بار در سال می‌توانند، اقدام به خون‌دهی کنند، اضافه کرد: زنان نیز در صورت داشتن شرایط جسمانی مورد نیاز می‌توانند سه بار در سال اقدام به اهدای خون کنند.
نوری با اشاره به اینکه اهدای خون یکی از عمل‌هایی است که تاثیر مثبتی در شرایط جسمانی و خون‌سازی بهتر افراد می کند، ادامه داد: افراد می‌توانند با خون‌دهی به یاری بیماران و نیازمندان خون پرداخته و از فواید اهدای خون از اجر معنوی این عمل خدا پسندانه بهره‌مند شوند.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر به علت اطلاع‌رسانی و همکار خوب مردم عمل خون‌گیری با نظم ویژه‌ای در استان زنجان صورت می‌گیرد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول