اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت غله کردستان اعلام کرد:

کاهش 44 درصدی خرید گندم در کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کردستان از کاهش 44 درصدی خرید گندم در این استان در سال زراعی جاری خبر داد.

کاهش 44 درصدی خرید گندم در کردستان
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، جمال صالحی در جلسه کارگروه اقتصادی و تولیدی استان کردستان در سالن دولت استانداری، اظهار داشت: تاکنون 388 هزار تن گندم توسط مراکز خرید و مباشرین در استان خریداری شده است.
به گفته صالحی، 245 هزار تن گندم خریداری شده توسط سیلوها و 139 هزار تن نیز توسط مباشرین و یا دلالان انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه روزانه 2 هزار و 500 تن گندم از کشاورزان استان خریداری می‌شود، عنوان کرد: خرید تضمینی گندم در کردستان استمرار دارد و پرداخت‌ها نیز به موقع انجام می‌شود.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کردستان یادآور شد: برای امسال پیش‌بینی 576 هزار تن گندم خریداری شده و 662 هزار تن تولید در استان بود که این میزان تا به حال با کاهش 44 درصدی مواجه شده است.
به گفته صالحی، مطالبات کشاورزان در زمینه خرید گندم تا 28 مرداد ماه جاری پرداخت شده است.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون 33 میلیارد تومان برای خرید تضمینی گندم به کشاورزان پرداخت شده است و 39 میلیارد تومان دیگر نیز باقی مانده که در حال پرداخت است.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کردستان قیمت جهانی خرید گندم را هر کیلوگرم 420 تومان ذکر کرد و گفت: این میزان در کشور و استان 344 تومان است.
صالحی همچنین به میزان ظرفیت سیلوهای استاندارد استان اشاره کرد و بیان داشت: در حال حاضر 242 هزار تن ظرفیت ذخیره‌سازی گندم در قالب سیلوهای استاندارد داریم که امسال تاکنون 162 هزار تن گندم توسط آنها خریداری شده است.
به گفته وی، 28 هزار تن گندم خریداری شده سال گذشته در این سیلوها ذخیره سازی شده و 51 هزار تن فضای خالی برای خرید گندم وجود دارد.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کردستان در پایان عنوان کرد: سیلوهای بخش دولتی نیز 66 هزار تن فضای خالی دارند و این در حالی است که 12 سیلوی دیگر در حال ساخت است.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول