اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال گذشته صورت گرفت؛

پرداخت 140 میلیارد ریال یارانه به مستمری بگیران زنجانی

خبرگزاری فارس: معاون اداره تامین اجتماعی استان زنجان از پرداخت 140 میلیارد ریالی یارانه به مستمری بگیران در سال گذشته در استان زنجان خبر داد.

پرداخت 140 میلیارد ریال یارانه به مستمری بگیران زنجانی
حمید خوشرو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: در اجرای بند 39 قانون بودجه سال 88 کل کشور مبنی بر پرداخت یارانه به مستمری بگیران مبلغ 140 میلیارد ریال در سال 89 علاوه بر مستمری استحقاقی به مستمری بگیران تامین اجتماعی در استان پرداخت شده است.
وی در ادامه به نسبت بیمه شده به مستمری بگیر در استان اشاره کرد و گفت: نسبت بیمه شده به مستمری بگیر در استان در سال گذشته 7.25 بوده است، که به معنای این است که به ازای 7.25 بیمه شده یک نفر مستمری بگیر وجود دارد.
معاون اداره تامین اجتماعی استان زنجان خاطر نشان کرد: نکته قابل تامل این است که در سال‌های اخیر نرخ رشد مستمری بگیران از بیمه شدگان پیشی گرفته است، که می‌تواند یکی از چالش‌های عمده صندوق تامین اجتماعی در سال‌های پیش رو محسوب شود.
وی با اشاره به تعهدات بلند مدت پرداختی به مستمری بگیران تا پایان سال گذشته ابراز داشت: تعهدات بلند مدت پرداختی به مستمری بگیران تا پایان سال 89 نسبت به مدت مشابه سال قبل 20.1 افزایش یافته است.
خوشرویی تصریح کرد: این مستمری‌ها شامل حقوق و مزایایی همچون عیدی، بن، حق اولاد، عائله‌مندی و... است.
وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در مورد مقرری بگیران بیکاری گفت: تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری تامین اجتماعی استان زنجان تا پایان سال 89 به 3 هزار 920 نفر رسیده است.
معاون اداره تامین اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 13.4 درصد افزایش داشته است، ادامه داد: از عمده علل افزایش تعداد بیمه‌های بیکاری تعطیلی بیشتر کارخانجات روی، نساجی و چینی و سایر کارخانجات بزرگ در سطح استان زنجان و بیکاری اغلب کارگران آنها است.
وی با اشاره به اینکه بیمه تامین اجتماعی علاوه بر مستمری کمک‌های کوتاه مدت نیز به مستمری بگیران انجام می‌شود، تصریح کرد: کمک‌های کوتاه مدت تامین اجتماعی شامل کمک هزینه بارداری، اروتز و پروتز، کمک هزینه ازدواج، کمک هزینه سفر، کمک هزینه کفن و دفن، غرامت دستمزد ناشی و غیر ناشی از کار و غرامت نقص عضو هستند.
معاون اداره تامین اجتماعی استان زنجان با اشاره به اینکه وضعیت مستمری بگیران تا پایان سال 89 تعداد 18 هزار و 419 خانوار بوده است، ادامه داد: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 9.9 درصد افزایش داشته است.
خوشرو خاطر نشان کرد: این مستمری بگیران بازنشسته شامل بازنشسته، از کار افتاده و بازمانده‌ها هستند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول