اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با ادامه کاهش نزولات آسمانی؛

خشکسالی رمق طارم را گرفته است

خبرگزاری فارس: با ادامه کاهش نزولات آسمانی در چند سال گذشته خشکسالی رمق شهرستان طارم را گرفته است.

خشکسالی رمق طارم را گرفته است
فرماندار شهرستان طارم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: کاهش نزولات آسمانی، کاهش آب کشاورزی و محصولات کشاورزی را در پی داشته است و آب‌های منطقه شور شده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر تامین آب یکی از روستاهای شهرستان با آب بسته بندی انجام می‌شود، تصریح کرد: اکثر چشمه‌ها و چاه‌های تامین آب با کمبود و یا نبود آب مواجه شده است.
فرماندار شهرستان طارم با بیان اینکه شهرستان طارم یک هزار و 600 چشمه دارد، یادآور شد: تاکنون حدود 70 چشمه از چشمه‌های شهرستان خشک شده است.
وی از خشک شدن حدود شش قنات شهرستان طارم خبر داد و افزود: تلاش می‌کنیم با لوله آب را به مزارع و باغات ببریم تا از خشک شدن درختان جلوگیری کنیم.
رجبی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در مورد اینکه چه میزان اعتبار برای تامین لوله مورد لازم است، خاطر نشان کرد: یک میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار برای تامین لوله مورد نیاز است.
وی با بیان اینکه باید برای تامین آب در خشکسالی برنامه‌های بلند مدت داشته باشیم، تصریح کرد: درخواست ما این است که برای تامین آب مطالعه 22 سرشاخه قزل اوزن برای ایجاد سد در دستور کار قرار گیرد.
فرماندار شهرستان طارم به دمای بالای هوا در شهرستان اشاره کرد و گفت: امسال دمای در بعضی نقاط به 50 درجه رسید، اما در ثبت حرارت به 45 درجه به بالا اعلام نشده است.
وی خاطر نشان کرد: 40 درصد نسبت به سال گذشته کاهش نزولات آسمانی را داشتیم و منطقه در حال حاضر در خشکسالی به سر می‌برد.
لازم به ذکر است، که بر اساس اعلام هواشناسی استان زنجان مناطق آببر و گیلوان 15 تا 20 درصد با کاهش باران در سال جاری مواجه بوده‌اند و شهرستان زنجان نیز با کاهش هفت درصدی مواجه بوده است.
بر اساس این اعلام دمای متوسط استان زنجان نیز در سال جاری افزایش داشته و با افزایش حدود یک درجه نسبت به میانگین بلند مدت مواجه بوده است.
گفتنی است، شهرستان طارم یکی از قطب‌های کشاورزی استان زنجان است و میزان و کیفیت محصولات کشاورزی که به میزان بارش‌ها رابطه مستقیم دارد که با کمبود بارش‌ها در سال جاری موجب شده است تا علاوه بر مشکلات گوناگون میزان و کیفیت محصولات کشاورزی این شهرستان نیز با مشکلات متعددی مواجه شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول