اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کردستان اعلام کرد:

تمایل مقامات عراقی برای توسعه تجارت با ایران

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان با اشاره به تفاهمنامه‌های منعقد شده با مقامات محلی اقلیم کردستان عراق گفت: مقامات عراقی همواره تمایل خود را برای توسعه تجارت با ایران اعلام کرده‌اند.

تمایل مقامات عراقی برای توسعه تجارت با ایران
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ارسلان ازهاری شنبه‌شب در جلسه کارگروه اقتصادی و تولیدی استان کردستان در سنندج با اشاره به نشست استانداران سه استان مرزی کشور با مقامات محلی اقلیم کردستان عراق و تفاهمنامه‌های منعقد شده بین دو طرف، اظهار داشت: باید با برنامه‌ریزی و کار کارشناسی شده از این موقعیت مهم برای توسعه همه جانبه استان و رشد صادرات و مبادلات تجاری بهره‌گرفت.
وی افزود: تمایل مسئولان عراقی برای گسترش روابط با جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف فرهنگی، تجاری، صنعتی و خدماتی و وجود مشترکات فرهنگی و دینی بین دو ملت می‌تواند نوید بخش تعامل و ارتباطی حسنه و قوی باشد.
وی به برگزاری سومین نمایشگاه بین‌المللی استان کردستان در اقلیم کردستان عراق در مهرماه سال جاری اشاره کرد و خواستار توجه فعالان صنعتی و تجاری استان و حضور  حداکثری شرکت‌های تولیدی و خدماتی استان در این نمایشگاه شد.
معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان در بخشی دیگر از سخنان خویش به مشکلات حوزه خرید گندم از کشاورزان استان اشاره کرد و افزود: باید در اسرع وقت مطالبات کشاورزان پرداخت شده و کمیته تخصصی با موضع کاهش خرید و کاهش تولید گندم در استان توسط پدافند غیرعامل تشکیل و فعال شود.
ازهاری خواستار تشکیل جلسات تخصصی با سیلوسازان استان و فراهم کردن تمهیدات لازم برای اجرای ساخت واحدهای تولیدی در کنار سیلوهای انبار گندم استان شد.
در ادامه این جلسه رئیس سازمان بازرگانی استان کردستان نیز از کسب مجوز لازم برای برگزاری سومین نمایشگاه بین‌المللی استان در سلیمانیه عراق و برپایی این نمایشگاه در روزهای پنجم تا نهم مهرماه سال جاری خبر داد.
پیمان اسراری اظهار داشت: تاکنون 84 شرکت برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند که باوجود رویکرد این سازمان مبنی بر حضور گسترده شرکت‌های فعال در حوزه مواد غذایی و کشاورزی، شاهد حضور فعالان عرصه صنعت ساختمان هستیم.
 وی افزود: در سال گذشته از مجموع شرکت‌های حاضر در نمایشگاه حدود  20درصد مربوط به استان بود که امید است در سال جاری این میزان مشارکت افزایش یابد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول