اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان امسال محقق می‌شود؛

راه‌اندازی بیمارستان 160 تختخوابی برازجان

خبرگزاری فارس: نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی از راه‌اندازی بیمارستان 160 تختخوابی برازجان تا پایان امسال خبر داد.

راه‌اندازی بیمارستان 160 تختخوابی برازجان
به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، ایوب پاپری‌مقدم در جمع خبرنگاران در دالکی اظهار داشت: دالکی از شهرهای قدیمی و اصیل در استان است و این شهر نیازمند توجه بیشتری توسط مسئولان است.
وی در ارتباط با احتمال تبدیل دالکی به بخش افزود: نامه‌نگاری لازم را با فرماندار دشتستان انجام داده‌ام و فرماندار نیز پیگیر موضوع هستند که امیدوار هستیم منتج به نتیجه لازم شود.
نماینده دشتستان در مجلس خاطرنشان کرد: تبدیل دهستان به بخش، مراحل خاص خود را دارد که باید از لحاظ جمعیتی و منطقه‌ای، دالکی مورد بررسی و کارشناسی قرار گیرد تا مشخص شود صلاحیت تبدیل به بخش را دارد یا نه که این امر در صلاحیت استانداری و وزارت کشور است.
پاپری‌مقدم تصریح کرد: شاخص جمعیت، فاصله شهر با مرکز شهرستان و وسعت دهستان از مهم‌ترین شاخص‌هایی است که در مورد تبدیل دهستان به بخش مورد توجه قرار می‌گیرد.
وی در ادامه همچنین از مرمت و بهسازی کاروانسرای مشیر دالکی خبر داد و اضافه کرد: مبلغ 520 میلیون ریال برای بهسازی این کاروانسرا تخصیص یافته که البته این موضوع مورد درخواست میراث فرهنگی نبوده و در اولویت دستور کار شورای توسعه و برنامه‌ریزی شهرستان قرار گرفته است.
این نماینده مجلس در ارتباط با اقدامات انجام شده در دشتستان در سال جاری گفت: در بخش راهسازی شاهد انجام کارهای بزرگی هستیم و تا دو سال آینده بیشتر مسیرهای شهرستان دوبانده می‌شوند.
پاپری‌مقدم افزود: توسعه راه‌ها و کاهش خطرات جاده‌های کم‌عرض و تکمیل بزرگراه برازجان به دیلم، انتقال خط‌آهن از آبپخش و شبانکاره و انتقال فرودگاه از بوشهر به چغادک و احمدی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که در دستور کار قرار دارد.
نماینده دشتستان در مجلس از راه‌اندازی بیمارستان 160 تختخوابی برازجان تا پایان امسال خبر داد و اظهار داشت: تکمیل و تجهیز بیمارستان 160 تختخوابی از مهم‌ترین مسایل شهرستان است که تاکنون بیش از 80 درصد پیشرفت داشته و انتظار داریم تا اواخر سال جاری مورد بهره‌برداری رسمی قرار گیرد.
پاپری‌مقدم بیان داشت: تکمیل دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد برازجان و همچنین احداث دانشکده پرستاری یا داروسازی در دانشگاه علوم پزشکی برازجان و گسترش مقطع کارشناسی ارشد به دکترا و گسترش دانشگاه آزاد در بخش‌های شبانکاره، آبپخش و سعدآباد نیز از اولویت‌های دانشگاهی در دشتستان است.
وی در ارتباط با اولویت‌های بخش کشاورزی در دشتستان گفت: احداث سد دالکی، تأمین آب شبکه دالکی، تکمیل شبکه سد رئیس‌علی دلواری برای تأمین آب اراضی زیر سطح و برقی کردن چاه‌های کشاورزی از جمله این اولویت‌هاست.
نماینده دشتستان در مجلس اضافه کرد: توسعه سهمیه کنترل الکتریک و ارتقاء کلانتری و پاسگاه‌ها نیز در حوزه امنیت دشتستان مورد توجه جدی قرار دارد.
پاپری‌مقدم یادآور شد: همه باید دست به دست هم بدهیم و برای ساختن استان بوشهر و شهرستان دشتستان نباید کم‌کاری کنیم و هر کس در هر مسئولیتی قرار دارد باید بیش از ظرفیت تلاش کند.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول