اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج دانشجویی خراسان رضوی خبر داد:

اعزام 120 گروه در طرح اردوهای هجرت 3

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج دانشجویی خراسان رضوی با اشاره به اعزام بیش از 120 گروه در طرح اردوهای جهادی هجرت 3، گفت: دانشجویان با حضور در مناطق محروم روستایی با واقعیات کشور آشنا می‌شوند.

اعزام 120 گروه در طرح اردوهای هجرت 3
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، قاسم حبیب‌زاده ظهر امروز در حاشیه اهدای خانه‌ای به خانواد‌های روستایی از روستای چکودره توابع سرخس اظهار داشت: زمانی که دانشجویی از مراکز استان و یا شهرهای بزرگ به مناطق محروم می‌آید نگاهش به واقعیات کشور عوض می‌شود.
وی افزود: دانشجویی که منازل محروم را دیده است در زمان رسیدن به پست‌های مدیریتی تصمیم‌گیری‌ایش براساس این ذهنیت است کشور همان چیزی نیست که در شهرهای بزرگ است.
مسئول بسیج دانشجویی خراسان رضوی از اعزام 120 گروه از دانشجویان در قالب اردوهای طرح هجرت 3 خبر داد و خاطرنشان کرد: در اعزام دانشجویان به مناطق محروم بسیج دانشجویی اهدافی را دنبال می‌کند که شامل ارائه خدمتی به ساکنان مناطق روستایی و محروم و ترویج فرهنگ کار و تلاش در بین دانشجویان و جوانان روستایی است.
وی خدمات بسیج دانشجویی خراسان  رضوی را عموما  فرهنگی اعلام کرد و افزود: دانشجویان با حضور در مناطق محروم اقدام به برگزاری کلاس‌های درسی، قرآن، احکام و نیز آموزش روابط خانوادگی می‌کنند.
وی به کمرنگ‌شدن فرهنگ کار و تلاش در بین جوانان مناطق محروم روستایی اشاره و تاکید کرد: باورود دانشجویان به مناطق روستایی، فرهنگ کار و تلاش در دو جامعه ترویج می‌شود.
مسئول بسیج دانشجویی خراسان رضوی وجود احساس ناامیدی نسبت به آینده‌ای روشن در جوانان روستایی را یکی از مشکلات عمده خواند و تاکید کرد: زمانی که جوانی روستایی تلاش‌های یک جوان شهری را در منطقه محروم خود می‌بیند که امکانات شهر را کنار گذاشته است، انگیزه‌ای بالا در او پیدا می‌شود.
وی همکاری و مشارکت دستگاه‌ها و سازمان‌ها را در اردوهای هجرت 3 نسبتا مثبت ارزیابی کرد و افزود: در مورد مشارکت دستگاه‌ها باید امکانات و ظرفیت آن دستگاه و میزان کارهای عقب مانده در مناطق محروم را در نظر داشت.
حبیب زاده کمبود امکانات را یکی از مسائلی خواند که مانع حضور افراد بیشتری در اردوهای جهادی می‌شود و گفت افراد عاشق کار در جامعه دانشجویی کم نداریم اما قدرت پشتیبانی برای اعزام این افراد را ندایم.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول