اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان کرج:

پیشگیری از وقوع جرم وظیفه پلیس است

خبرگزاری فارس: دادستان کرج گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف پلیس پیشگیری از وقوع جرم است و ماموران نیروی انتظامی در این حوزه مسئولیت خطیری بر عهده دارند.

پیشگیری از وقوع جرم وظیفه پلیس است
علی فرهادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: برای تامین امنیت و برقرار نظم هر جامعه‌ای، نهادهای تعریف شده‌ای وجود دارد که هر کدام از آنها وظائفی در حوزه اختیارات خود بر عهده دارند.
وی افزود: یکی از این نهادها دستگاه قضایی بوده که موظف است با دقت، سرعت و رعایت بی‌طرفی به دادخواهی‌های مردم رسیدگی کرده و یا حسب موارد به عنوان مدعی حقوق عمومی مردم وارد شود.
این مقام ارشد قضایی ادامه داد: یکی دیگر از نهادهای مسئول در حوزه تامین امنیت شهروندان، نیروی انتظامی است که قانونگذار برای آن وظایف و اختیاراتی روشن و مشخص تعریف کرده است.
فرهادی افزود: یکی از این وظائف پیشگیری از وقوع جرم است و پلیس بر اساس قوانین و مقررات برای تحقق این مهم برنامه‌ریزی کرده است.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به چه دلیل حمل سلاح سرد در کشورمان جرم تلقی نمی‌شود؟ گفت: به هیچ عنوان اینگونه نیست و افراد حق حمل سلاح‌ سرد را ندارند.
دادستان عمومی و انقلاب کرج تاکید کرد: در برخی موارد ممکن است، فردی به دلیل شغل و یا هر دلیل دیگری نیازمند به استفاده و یا در اختیار داشتن این ابزار باشد که در این موارد داشتن ابزار فوق به عنوان سلاح سرد تلقی نمی‌گردد،‌ اما اگر فردی بدون دلیل موجه چاقو و یا اقلام مشابه را حمل کند، این کار وی بر اساس قوانین ممنوع است.
فرهادی متذکر شد: در اینگونه موارد قانون‌گذار پیش‌بینی کرده است که پلیس میتواند برای جلوگیری از وقوع جرم، با دارندگان سلاح‌سرد و یا فروشندگان آن برخورد کند.
وی تاکید کرد: ضمن اینکه جمع‌آوری و نابودسازی این اقلام و همچنین برخورد قاطع قانونی با دارندگان سلاح سرد از جمله اختیارات پلیس است.
علی فرهادی در پایان از خانواده‌ها خواست تا با آگاه‌سازی جوانان و نوجوانان، آنان را با مسائل قانونی در رابطه با حمل سلاح سرد و خطرات و مضرات آن آشنا سازند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول