اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آذربایجان شرقی؛

32 درصد اجساد پزشکی قانونی مربوط به تصادفات است

خبرگزاری فارس: مدیر کل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی گفت: ‌در پنج ماه امسال 800 مورد معاینه اجساد در این مرکز وجود داشته که 32 درصد مربوط به تصادفات رانندگی است.

32 درصد اجساد پزشکی قانونی مربوط به تصادفات است
بهرام صمدی‌راد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس بر توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های پزشکی قانونی آذربایجان شرقی تاکید کرد.
وی از راه‌اندازی بخش حوادث غیرمترقبه به صورت ابتکاری در استان خبر داد و گفت: این بخش با همکاری ستاد غیرمترقبه استان تشکیل شده و تجهیزاتی نیز از سوی استانداری تامین شده است.
مدیر کل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی ادامه داد: گروه‌های کارشناسی برای اعزام سریع به نقاط آسیب دیده مورد توجه این ستاد قرار دارد.
وی اضافه کرد: در شهرهای دیگر استان نیز مراکز پزشک قانونی توسعه ساختمانی را شاهد خواهیم بود.
صمدی‌راد تاکید کرد: در زمینه آی‌‌تی نیز خدمات متنوعی ارائه می‌شود که افزایش سرعت پاسخگویی را موجب می‌شود.
وی با اشاره به آمار سه ماه نخست امسال این مرکز گفت: در زمینه مرگ‌های ناشی از سلاح سرد شاهد کاهش به نسبت سه ماهه سال گذشته بودیم و کل قتل‌ها نیز به نسبت سال قبل کاهش داشته است.
صمدی‌راد ادامه داد: امسال 800 مورد معاینه اجساد وجود داشته که 32 درصد مربوط به تصادفات رانندگی است.
وی خاطر نشان کرد: اکثر افراد فوت شده در سنین جوانی و سرپرست خانوار هستند که در راس این فوت شدگان مصدومان رانندگی قرار دارند.
صمدی‌راد همچنین تشکیل بانک هویت ایرانیان و طرح صدور کارت هویت ژنتیکی را یکی از کارهای در دست اقدام پزشکی قانونی اعلام کرد و گفت: با صدور این کارت در مواقع لزوم شناسایی افراد بسیار سهل و آسان و سریع خواهد بود و این کار در برخی استان های کشورمان آغاز شده و در آذربایجان نیز مقدمات انجام آن فراهم است.
وی، بخش سم شناسی سازمان پزشکی قانونی استان از جمله پیشرفته‌ترین بخش‌های این مجموعه است که با آخرین دستگاه‌ها و تکنولوژی دنیا، راه‌اندازی شده و می‌توان گفت به نوعی ناامنی در میان مجرمان را نیز ایجاد کرده است.
صمدی‌راد یادآور شد: در سال‌های اخیر همچنین واحد حوادث غیرمترقبه راه‌اندازی شده و حمایت‌های خوبی از طریق اداره کل حوادث غیرمترقبه استانداری در رابطه با تامین تجهیزات لازم چون خودروی دو دیفرانسیل، چادر بادی 40 نفره و ... انجام شده است.
وی تاکید کرد: تیم‌های تخصصی آماده شده و در دو گروه «الف» برای حوادث کوچک‌تر و گروه «ب» برای حوادث گسترده‌تر آماده شده‌اند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول