اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی خبر داد:

احداث سالن 14 هزار مترمربعی فرودگاه بین‌المللی تبریز

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: سالن 14 هزار مترمربعی فرودگاه بین‌المللی تبریز طبق توافق با شرکت فرودگاه‌های کشور به صورت 50 – 50 توسط بخش استانی و ملی احداث می‌شود.

احداث سالن 14 هزار مترمربعی فرودگاه بین‌المللی تبریز
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، محمد اشرف‌نیا اظهار داشت: سقف اجرای طرح‌های عمرانی آذربایجان‌شرقی بیش از اعتبارات تخصیصی استان است و این دستاورد مدیون تلاش‌های مسئولان نظام در دولت و مجلس و همه بخش‌های ملی و استانی است.
وی افزود: بیشتر مدیران استان در چند سال گذشته بیش از اعتبار تخصیص داده شده، کارهایی انجام دادند که نتیجه سیاست‌های مثبت اتخاذ شده از سوی آنها بوده است.
اشرف‌نیا در ادامه با اشاره به مصوبه سفر استانی رئیس جمهور در خصوص انتقال گاز به روستاهای استان گفت: در این مصوبه گازرسانی به 567 روستا مطرح بود اما با تلاش‌های صورت گرفته 232 روستا بیشتر از تعداد پیش‌بینی شدع گازرسانی شد و این دستاورد بزرگی است.
معاون عمرانی استاندار درخصوص طرح‌های عمرانی شهرستان تبریز اظهار داشت: پروژه مجموعه ورزشی یادگار امام(ره) تبریز، 42 طرح فرعی دارد که درصورت تامین اعتبار از سوی مجلس و طبق تعهد تربیت‌بدنی می‌توان به سرعت آنها را اجرا کرد؛ ضمن این که در برخی از طرح‌ها می‌توانیم از مشارکت بخش خصوصی نیز استفاده کنیم.
اشرف‌نیا درباره پروژه‌های فرودگاهی تبریز نیز گفت: سالن 14 هزار متر مربعی فرودگاه بین‌المللی تبریز طبق توافق با شرکت فرودگاه‌های کشور به صورت 50 – 50 توسط بخش استانی و ملی احداث می‌شود.
وی افزود: سهم استان در دو فاز آغاز شده است که اگر سهم ملی نیز تامین شود این پروژه می‌تواند به زودی آغاز شود.
اشرف‌نیا در خصوص طرح آبدار کردن مهرانه‌رود هم گفت: مقدمات برداشت آب از سد شهید مدنی و مطالعات آن انجام شده و 20 میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات خشکسالی به این کار اختصاص یافته است.
وی با بیان این که برخی از پروژه‌های شهر تبریز نیازمند اعتبارات ویژه است اظهار داشت: فاز اول کنارگذر غربی تبریز به طول 12 کیلومتر، 96 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تنها مشکل جزئی آن که مربوط به معارض است به زودی رفع خواهد شد.
اشرف‌نیا در خصوص قطار شهری تبریز هم گفت: در دولت آقای احمدی نژاد، اعتبار خوبی برای این پروژه اختصاص یافته؛ به طوری که تا شروع دولت نهم 45 میلیارد تومان برای آن هزینه شده بود اما از آغاز سال 85 تا پایان سال مالی 89، بیش از 380 میلیارد تومان برای قطار شهری تبریز هزینه شده است.
وی با بیان این که مصوبه مجلس در خصوص قطار شهری، مشارکت 50 – 50 شهرداری و دولت بود افزود: البته دولت اعلام آمادگی کرد که همه کارهای اجرایی این پروژه را انجام داده و به بهره‌بردار تحویل دهد که با مخالفت مجلس روبرو شد.
اشرف‌نیا ادامه داد: هیچ شهرداری در کشور نتوانسته در این موضوع پابه‌پای دولت حرکت کند؛ به طور مثال در تبریز، بیش از 420 میلیارد تومان از سوی دولت و 180 میلیارد تومان از سوی شهرداری هزینه است.
وی در خصوص اظهارات برخی از مقامات مسئول در خصوص عدم اختصاص بودجه برای قطار شهری تبریز از سوی دولت تصریح کرد: دولت 20 درصد بودجه را به حساب سازمان قطار شهری واریز کرده؛ بنابراین کسانی که می‌خواهند در مورد اعتبارات اظهار نظر کنند قبلا با دستگاه‌های مسئول هماهنگی کنند و با اطلاع کافی نظر بدهند.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول