اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی:

هدف نمایشگاه قرآن تجلی بیداری اسلامی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان خراسان رضوی گفت: ششمین نمایشگاه قرآن و عترت امسال مشهد در حالی برگزار می‌شود که از نظر محتوا و شکل تجلی بیداری اسلامی را در بر می‌گیرد.

هدف نمایشگاه قرآن تجلی بیداری اسلامی است
به گزاری خبرگزاری فارس از مشهد، سیدجواد جعفری عصر امروز در نشست خبری ششمین نمایشگاه قرآن و عترت که در محل سالن اجتماعات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: در تقسیم‌بندی‌هایی که در مدیریت موضوعات فرهنگی شده است کاملا واضح است وزارت فرهنگ و ارشاد کشور به طور مستقل در موضوع ترویج فرهنگ قرآنی فعالیت می‌کند.
مدیرکل فرهنگ ارشاد استان خراسان رضوی افزود: نمایشگاه قرآن یکی از نمایشگاه‌های جا افتاده در استان خراسان رضوی است که همه ساله میزبان سیل عظیمی از دوستاران و محبان خودش است به همین دلیل این نمایشگاه مورد مطالبه مردم است وبه ویژه دستگاه‌های ذی‌ربط فعالیت‌های قرآنی از این عوامل است.
وی با اشاره به موقعیت مذهبی شهر مشهد و ارتباطش با قرآن گفت: پایتخت معنوی ایران شهر مشهد مقدس به دلیل اینکه در جوار حرم مطهر امام رضا (ع) واقع شده است، باید مجموع فعالیت‌های معنوی زیادی را تدارک ببینیم تا مشهد به عنوان نماد الگوی قرآنی دیده شود.
جعفری ادامه داد: هدف از برگزاری این نمایشگاه ایجاد یک فضای با نشاط از آموزه‌های قرآنی در مشهد مقدس است تا مردم بهره‌مندی کافی را از فعالیت‌های قرآنی ببرند و همچنین دستاوردهایی که در موضوع فعالیت‌های قرآنی در طول یک سال گذشته چه تشکل‌های قرآنی، محافل دلنشین و دستاوردها در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.
وی تصریح کرد: یکی از بحث‌هایی مهمی که مد نظر بسیاری از ارگان‌ها و نمایشگاه‌ها است بحث عفاف وحجاب است، خوشبختانه در طی سال گذشته پیگیری‌های خوبی در زمینه حجاب صورت گرفت و حتی قرار بر این شد تا 21 تیرماه که سالروز حادثه مسجد گوهرشاد است با توجه به وقایع آن به روز عفاف و حجاب نامگذاری شود.
مدیرکل فرهنگ وارشاد استان خراسان رضوی درباره تعامل بخش بین‌اللمل در نمایشگاه قرآن وعترت، بیان داشت: این اقدامات به مرحله ظهور نزدیک می‌شود، همچنین بسترهایی برای بخش بین‌الملل محیا شده است، به دلیل حضور شخصیت‌های برجسته از حوزه فرهنگی متعدد و بستر موسسات فرهنگی که مجوز دریافت کرده اند بر این اصل احاطه شده است.
جعفری خاطر نشان کرد: این نمایشگاه در هفت روز برگزار می‌شود که هرشب مختص ویژه برنامه‌ها و نشست‌های مرتبط با فعالیت‌های قرآنی است همچنین قاریانی که از داخل و خارج کشور دعوت شده‌اند به لحاظ اجرایی در بخش‌هایی فعالیت خواهند کرد.
معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی در تشریح برنامه‌ های ششمین نمایشگاه قرآن وعترت گفت: این نمایشگاه نسبت به سال گذشته 50 درصد رشد داشته است که با توجه به این رقم امسال 36 بخش نمایشگاهی در بخش‌های متنوع فعالیت خواهند کرد.
سیدسعید سرابی افزود: در بخش مکتوب و الکترونیک 100 ناشر از شش استان تهران، قم، ساری، کرمانشاه، خراسان رضوی و اصفهان حضور دارند.
وی با اشاره به اینکه برای نخستین بار بخش شعر و ادب در قالب برگزاری همایش ادبی قرآنی وبیداری اسلامی برگزار خواهد شد، گفت: این بخش با حضور شاعران برجسته همراه خواهد بود که از افغانستان، پاکستان 3 شخصیت خواهیم داشت.
دبیر نمایشگاه قرآن وعترت بیان کرد: بخش فیلم‌های قرآنی از سال گذشته شروع خود را آغاز کرد و به احتمال زیاد امسال در این بخش شاهد حضور عوامل مجموعه مختارنامه خواهیم بود.
وی تصریح کرد: در بخش هنرهای تجسمی با توجه به اقدامات وتعاملات خوبی که با اداره میراث فرهنگی مشهد به وجود آمد شش هنرمند از 26 رشته هنری و از هفت استان خراسان رضوی، اصفهان، تهران ، آذربایجان، فارس، گیلان و همدان در این نمایشگاه دستاوردهای قرآنی خود را در معرض عموم قرار می‌دهند.
معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی با تاکید بر اهمیت کودکان ونوجوانان، خاطر نشان کرد: با این دیدگاه یکی از بخش‌های جذاب این نمایشگاه بخش کودک ونوجوان است که غریب به 28 مجموعه فرهنگی جداگانه به فعالیت خود ادامه می‌دهند.
وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها نقش بسزایی در ارتقای اطلاعات در میان مردم دارند، بیان داشت: از بخش‌های دیگر نمایشگاه امسال بخش رسانه‌ها هستند که از رسانه‌های برتر در این نمایشگاه اقدام به نمایش گذاشتن توانمندی‌هایشان در عرصه خبر می‌کنند، همچنین 15 سازمان، نهاد واداره در برگزاری نمایشگاه همکاری داشتن و در بخش تبلیغات اقدامات زیادی انجام داده‌اند.
ششمین نمایشگاه قرآن و عترت از دوم شهریور ماه به مدت 7 روز در محل برگزاری نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول