اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی

عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران و تهران در گفت‌وگو با فارس:

صادرات غیرنفتی تا 1404 از صادرات نفت و واردات پیش می‌افتد

خبرگزاری فارس:رئیس اتاق مشترک ایران و چین گفت: به مقام معظم رهبری قول دادیم تا سال 1404 صادرات غیرنفتی از صادرات نفت و واردات پیش بیفتد.

صادرات غیرنفتی تا 1404 از صادرات نفت و واردات پیش می‌افتد
اسدالله عسگراولادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره مشروح مواردی که در دیدار با مقام معظم رهبری بیان کرده است، اظهار داشت: در ابتدا درباره صادرات صحبت کردم و گفتم صادرات و تحریم‌ها هیچ انگاشته شده‌اند؛ در حالی که 30 سال پیش میزان صادرات ما 300 میلیون دلار بود و شمافرموده بودید آرزو دارم روزی همه چاه‌های نفت را ببندیم کارآفرینان این پیام را درک کردند و پس از 30 سال صادرات ما به مرز 42 میلیارد دلار رسیده است.
وی افزود: تحریم‌ها آزاردهنده بوده است اما در نفس عمل اثری نداشته است و روند صادرات ما سالانه 15 تا 20 درصد افزایش داشته است و ما امیدواریم امسال تا پایان سال به 45 میلیارد دلار برسد و تا پایان برنامه پنجم این شاخص به 60 میلیارد دلار برسد و در چشم‌انداز 1404 صادرات از واردات پیشی بگیرد.
عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران و تهران گفت: درخواست دوم من این بودکه تا مسئولان دولتی در هر جلسه‌ای که شرکت می‌کنند و در کمیسیون‌های مشترک شرکتها از بخش خصوصی به عنوان مشاور خود استفاده کنند و بخش خصوصی در جلسات حضور داشته باشند.
وی افزود: درخواست سوم من درباره سرمایه‌گذاری بود و گفتم که برای آنکه صادرات ما تا پایان برنامه پنجم همین رشد راداشته باشد باید تا پایان برنامه 20 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری داشته باشیم که اگر این اتفاق نیفتد ماشین‌آلات ما فرسوده می‌شود؛ لذا لازم است تا از روش‌های سنتی به روش‌های علمی تغییر کنیم و در این سرمایه‌گذاری باید بستر لازم توسط دولت فراهم شود و البته بخش خصوصی هم کمک کند تا صادرات و کالایی ما همچنان با کیفیت باشد.
رئیس اتاق مشترک ایران و چین گفت: به مقام معظم رهبری قول دادیم تا سال 1404 صادرات غیرنفتی از صادرات نفت و واردات پیشی بگیرد.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول