اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

/نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم/

دست‌‌های پرمهری که لبخند را برچهره یتیمان مهمان می‌کند

خبرگزاری فارس: تشکیل غرفه‌ای با عنوان «ثبت نام حامیان طرح اکرام» از ابتکارات نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم است که روزانه مشتاقان و عاشقان زیادی را برای شرکت در طرح اکرام می‌طلبد.

دست‌‌های پرمهری که لبخند را برچهره یتیمان مهمان می‌کند
به گزارش خبرنگار آیین واندیشه فارس، با فرارسیدن شب‌های قدر و شهادت مولای مظلوممان حضرت علی علیه‌السلام اشک یتیمی بر گونه هر یک از شیعیان جاری می‌شود و شاهد ناله جانسوز آنها هستیم.
این روزها وقتی کودکانی را می‌بینیم که گرد یتمی بر چهره دارند ناخودآگاه دل هر شیفته مکتب علوی برای کمک به آنها می‌تپد.
یکی از ابتکارات خوب نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تشکیل غرفه‌ای به نام «ثبت نام حامیان طرح اکرام» است این غرفه در محوطه حیاط نمایشگاه برقرار است که روزانه مشتاقان و عاشقان زیادی را برای شرکت در طرح اکرام، می‌طلبد.
قاسم عقیقی، مسئول پشتیبانی ستاد جذب حامیان طرح اکرام و محسنین مستقر در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار آیین واندیشه فارس عنوان کرد: غرفه «حامیان طرح اکرام» از روز جمعه 7 مردادماه، چند روز پیش از افتتاح نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم کار خود را آغاز کرد.
وی ابراز داشت: طرحی که هم اکنون دوستان ما با اجرای آن به جذب حامی می‌پردازند طرح «محسنین» نام دارد در این طرح، فرزندان یتیم و یا فرزندانی که سرپرست دارند اما سرپرست آنها قادر به کار نیستند و طرح دیگری با عنوان طرح «اکرام» نیز در این زمینه به فعالیت می‌پردازند.
عقیقی با بیان اینکه خانواده این افراد، تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) بوده و از کمک‌ها و مساعدت‌های آن برخوردار هستند، گفت: طرح حامیان، در واقع کمک ویژه‌ای از سوی افراد متمکن به فرزندان یتیم محسوب می‌شود که طی آن، تحت حمایت مالی و معنوی قرار می‌گیرند.
مسئول پشتیبانی ستاد جذب حامیان طرح اکرام و محسنین اظهار داشت: علاقه‌مندانی که می‌توانند در این طرح شرکت کنند باید به صورت ماهانه مبلغی را به حساب این بچه‌ها واریز کنند که این مبلغ، طی یک ورود و خروج و گردش مالی که در کمیته امداد صورت می‌گیرد عین پول به حساب آنها واریز می‌شود و در واقع امداد، هیچ گونه دخل و تصرفی در آن ندارد.
وی ادامه داد: حامیان شرکت کننده در این طرح، پس از گذشت چندین ماه از ثبت نام، می‌توانند فرزندانی را که حمایت خود را از آنها اعلام کرده‌اند را ملاقات کرده و در مناسبت‌های گوناگون سال از جمله آغاز سال تحصیلی و یا ایام عید نوروز هدایایی را به آنها اعطا کنند.
عقیقی در ارتباط با حمایت معنوی فرزندان یتیم تصریح کرد: به اعتقاد بنده، پول به مقدار کم یا زیاد در زندگی هر فردی وجود دارد حال چه نیکوست که بخشی از این درآمد ما صرف سفره‌های ایتام شود از این‌رو با اختصاص دادن مقداری از درآمد و سرمایه خود برای کودکان یتیم علاوه بر اعلام حمایت و پشتیبان از آن موجب دلگرمی وی نسبت به آینده‌اش خواهیم شد که خوشبختانه از نخستین روز افتتاح این غرفه شاهد حضور چشمگیر مردم بوده‌ایم.
وی شب‌های قدر را بهترین فرصت برای شرکت در طرح «ثبت نام در طرح اکرام حامیان» دانست و افزود: شناسنامه فرزندان یتیمی که در این بخش وجود دارد از مناطق مختلف شهر تهران و از شهرستان‌های استان تهران، مانند؛ رباط کریم، شهریار، گلستان، ورامین، قرچک، فیروز کوه، دماوند بوده و حتی از سایر استان‌های کشور، جذب حامی صورت می‌گیرد.
مسئول پشتیبانی ستاد جذب حامیان طرح اکرام و محسنین از استقبال خوب مردم خداجو خبر داد و گفت: بسیاری از روزها پیش از آنکه مسئولان غرفه، شناسنامه‌های افراد را روی میز بچینند، شاهد حضور مردم در محل غرفه بوده‌ایم لذا بنده به عنوان سربازی کوچک از تمام افرادی که فرزندان یتیم را تحت حمایت خود قرار می‌دهند کمال تشکر را دارم.
انتهای پیام/ک
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول