اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل سازمان پایانه‌های کرج تأکید کرد:

ضرورت ایجاد پایانه بزرگ حمل بار در کلانشهر کرج

خبرگزاری فارس: مدیر عامل سازمان پایانه‌های کرج بر ضرورت ایجاد و راه‌اندازی پایانه حمل بار در این کلانشهر دو میلیون نفری تأکید کرد.

ضرورت ایجاد پایانه بزرگ حمل بار در کلانشهر کرج
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی سازمان پایانه‌های کرج، داود شعبانی اظهار داشت: پایانه حمل بار در گذشته به عنوان زیر مجموعه شهرداری تحت مسئولیت این سازمان فعالیت می‌کرد که پس از انجام اقدامات کارشناسی سازمان پایانه‌ها عهده دار این مسئولیت شد.
وی اجرایی کردن این مهم و ساماندهی وضعیت پایانه حمل بار در کرج را ضروری خواند و افزود: درحال حاضر حمل بار در این شهرستان با محوریت پایانه کامیون‌دارها صورت می‌گیرد که با راه‌اندازی پایانه بزرگ حمل بار کلانشهر کرج این پایانه زیر نظر سازمان پایانه‌های کرج فعالیت می‌کنند.
این مسئول ایجاد پایانه بار به ویژه در مناطقی که تولیدات صنعتی و کشاورزی دارد را از اساسی‌ترین نیازهای بخش زیربنایی حمل و نقل عنوان کرد و افزود: پایانه بار علاوه بر نقش ساماندهی در حمل ونقل بار منطقه اثر قابل توجه در کاهش ترافیک و همچنین کاهش آلودگی محیط زیست دارد.
شعبانی همچنین به نقش پایانه حمل بار به لحاظ اقتصادی و اجتماعی اشاره کرد و افزود: این مهم موجب تسهیل در دسترسی صاحبان کالا به خدمات حمل و نقل می‌شود.
این مسئول نقش سرعت در جابه‌جایی کالا را مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: این مهم همچنین نقش ارزنده‌ای در زیرساخت‌های مهم توسعه بخش حمل ونقل دارد.
مدیرعامل سازمان پایانه‌های کرج با بیان اینکه برای راه‌اندازی پایانه حمل بار به 50 هکتار زمین نیاز است، افزود: در حال حاضر این سازمان به منظور تسریع در راه‌اندازی پایانه و ساماندهی وضعیت حمل و نقل بار در کرج در حال مکان‌یابی است.
شعبانی افزود: تاکنون نیز مکاتبه‌هایی با شهرداری، استانداری و فرمانداری در باره اختصاص زمین مناسب برای این مهم توسط سازمان پایانه‌ها صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه نبود جا علت اصلی تاخیر در راه‌اندازی این پرژوه است، گفت: بهترین مکان برای راه‌اندازی پایانه حمل بار اطراف فرودگاه پیام که دارای اراضی زیادی نیز هست، می‌باشد.
این مسئول تبدیل فرودگاه پبام به منطقه ویژه را یادآور شد و بیان کرد: امکان ورود هواپیماهای مسافربری به چرخه پروازی این فرودگاه نیز به نحو قابل توجهی موجب افزایش راندمان کاری پایانه حمل بار می‌شود.
شعبانی افزود: کارکرد این پایانه در صورت ایجاد آن در نزدیکی فرودگاه پیام به واسطه نزدیکی به شبکه‌های ارتباطی مختلف بسیار کارآمد خواهد بود.
وی ظرفیت کاری این پایانه را مثبت ارزیابی و عنوان کرد: این پایانه می‌تواند به پایانه بزرگ حمل بار استان البرز نیز تبدیل شود.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول