اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج محلات و مساجد استان قم:

مسجد‌‌‌ منشا تمام تحولات و خیزش‌ها در جهان است

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج محلات و مساجد استان قم با بیان اینکه مسجد از ابتدا محل تصمیم‌گیر‌ی‌های موثر و انقلابی بوده است، گفت: باید از مسجد‌‌‌ به عنوان منشا تمام تحولات و خیزش‌ها در جهان یاد کرد.

مسجد‌‌‌ منشا تمام تحولات و خیزش‌ها در جهان است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سید‌جواد هاشمی ظهر امروز در  نشست خبری ضمن تسلیت روز شهادت امام نخست شیعیان، اظهارداشت: روز 30 مرداد یادآور خاطره تلخ و تاسف انگیز آتش کشیدن قبله نخست مسلمین به دست جنایتکاران فاسد صهیونیسم و فجایع هولناکی است که قلب هر انسانی را به درد می‌آورد.
وی افزود: صهیونیسم‌ها که همواره در پستی و ذلت به سر می‌برند پیروزی مسلمانان را بر نمی‌تابند و به دلیل خشمی که ناشی از ناکامی در رسیدن به اهداف شوم آنها است به حقیرانه‌ترین و غیر انسانی‌ترین رفتار که آتش زدن مسجد‌الاقصی است اقدام می‌کنند.
مسئول بسیج مساجد و محلات استان قم ادامه داد: اقدام وحشیانه رژیم صهیونیستی خشم ملت‌های مسلمان را برانگیخت و در این راستا کشور مسلمان ایران بنا بر رهنمود امام و رهبری توانست این روز را به عنوان روز جهانی مسجد در سازمان کنفرانس اسلامی به تصویب برساند.
وی مسجد را پایگاه اشاعه دین، فرهنگ و فعالیت‌های سیاسی دانست وگفت: در نگاهی به تاریخ خواهیم دید در ملت‌های مسلمان تمام انقلاب‌ها از مساجد آغاز شده است که از شاخص‌ترین آنها می‌توان به انقلاب‌های ایران اسلامی ، مصر و لبنان اشاره کرد.
هاشمی مسجد را مظهر آمیختگی، وحدت و اندیشه اسلامی دانست و بیان کرد: انقلابیون از مسجد به عنوان پایگاهی امن با بهره‌گیری از معنویات به برنامه‌ریزی فعالیت‌های مهم سیاسی اقدام می‌کنند. 
وی افتخار امروز بسیجیان را فعالیت در مسجد عنوان کرد و ابراز داشت: بسیجیان امروز بر خود می‌بالند که محور فعالیت آنان در مسجد است و این رسالت خطیر را همراه با معنویت به انجام می‌رسانند.
دبیر انسجام بسیج و محلات استان قم، مسجد را به عنوان مهد رشد و تعالی بسیجیان دانست و گفت: بسیجیان عاشق و مخلص جمهوری اسلامی هستند که تلاش می‌کنند سیره اهل‌بیت(ع) را سرلوحه کار خویش قرار دهند.
وی به وحشت حاکمان ظالم در بیداری اسلامی اشاره کرد و گفت: این رویداد مهم تاریخی حاکمان ظالم را به دلیل به خطر افتادن منافع مادی که با تزویر، از ملت‌ها غارت کرده‌اند به وحشت انداخته‌است.
هاشمی تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی توانسته به جایگاه واقعی خود در جهان دست یابد به گونه‌ای که نام ایران لرزه بر اندام تمام ظالمان جهان می‌اندازد.
وی به پیش‌بینی رهبر انقلاب اشاره کرد وگفت: زودتر از آنکه کسی در ذهن خود تحلیل کند موج بیداری به قلب اروپا رسید و امروز شاهد درگیری‌های داخلی انگلستان هستیم.
دبیر ستاد انسجام بسیج محلات و مساجد استان قم اضافه کرد: روز جهانی مسجد روز سرنوشت سازی است و مردم جهان، ایران اسلامی را به عنوان الگو برای رسیدن به حقانیت قرار می‌دهند.
وی شعار اسلام را هیهات من الذلة عنوان کرد و گفت: در این شعار به همه مبانی عقیدتی مبنی بر اینکه مسلمان زیر بار ذلت نمی‌روند توجه شده است و در پرچم بحرین ندای لا اله الا الله برروی آن نقش بسته است که معنی پیروی نکردن از هیچ احدی جز خدای متعال را می‌دهد.
هاشمی ادامه داد: امروز اسلام پرچم دار جهان شده است و مشاهده می‌کنیم با تلاش‌های معنوی که ناشی از بصیرت است بیداری اسلامی در نقاط مختلف جهان به چشم می‌خورد.
وی گفت: بیداری اسلامی موجب شد که ایران بعد از گذشت دو هزار و500 سال حکومت شاهنشاهی را به زیر بکشد و کشور مصر بعد از گذشت 30 سال از حکومت استبدادی به محاکمه حسنی مبارک برای تمامی جنایات کوچک و بزرگ بپردازد.
دبیر ستاد انسجام بسیج محلات و مساجد استان قم منشا تمام تحولات بزرگ در جهان را مساجد عنوان کرد و بیان داشت : اگر این خیزش‌ها با ایمان همراه نباشد راه به جایی نخواهد برد.
وی افزود: ایران مفتخر است پایه‌های انقلاب خود را با حضور رهبری آگاه، مقتدر و عالم به زمانه حفظ کرده است.
هاشمی تصریح کرد: در تلاش هستیم بنا به فرمایش بنیانگذار انقلاب ارتشی 10 میلیونی ایجاد و از ارزش‌های اسلامی پاسداری کنیم.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول