اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله سبحانی:

مباهله از معجزه‌های جاری اسلام است

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه جریان مباهله صرفا مربوط به صدر اسلام نبوده است، گفت: مباهله از معجزه‌های جاری اسلام است و ما حاضر هستیم که با بزرگان ادیان دیگر مباهله کنیم.

مباهله از معجزه‌های جاری اسلام است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله جعفر سبحانی ظهر امروز در جلسه تفسیر خود که در مدرسه حجتیه برگزار شد ضمن تسلیت ایام شهادت امیرالمومنین(ع) اظهار داشت: یکی از راه‌های شناخت شخصیت والای امام علی(ع) رجوع به قرآن کریم است.
وی با اشاره به واقعه یوم الدار و آیاتی از قرآن کریم در رابطه با دعوت پیامبر اکرم از نزدیکان خود به اسلام بیان داشت: اول کس درمیان اقربا و عشیره پیامبر اکرم که به دعوت آن حضرت به اسلام لبیک گفت حضرت علی(ع) بود و پیامبر اکرم در جلسه دعوت از نزدیکان خود به اسلام، حضرت علی (ع) را به عنوان وصی و جانشین خود معرفی کرد.
استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: پیامبر(ص) در کنار اعلام رسالت، امامت حضرت علی(ع) را نیز اعلام کرده و نشان می‌دهد که امامت و نبوت از یکدیگر جدایی ناپذیرند.
وی با بیان اینکه حضرت علی(ع) هفت سال قبل از واقعه یوم‌الداربا پیامبر(ص) نماز می‌گذارد، گفت: حضرت علی(ع) از دوران کودکی مومن بود، اما در یوم الدار ایمان خود را نشان داده و اعلام کرد.
‌سبحانی ضمن اشاره به آیه مباهله عنوان کرد: مباهله از معجزه‌های جاری اسلام است و منحصر به زمان پیامبر نبوده و هم اکنون نیز ما حاضر به مباهله با ادیان و مکاتب دیگر هستیم.
وی در بیان فضائل حضرت امیر(ع) به داستان هجرت پیامبر(ص) اشاره کرد و گفت: حضرت علی(ع) در لیلة المبیت در بستر پیامبر خوابید و با این کار خود جان‌فشانی بزرگی را در این راه کرد که تاثیر بزرگی در تاریخ و پیشرفت اسلام دارد.
رئیس موسسه امام صادق(ع) با ذکر روایتی دیگر از صحیح مسلم، یکی از کتاب‌های معتبر سنی‌ها گفت: معاویه به سعد ابن ابی وقاص گفت که چرا شما علی را سب نمی‌کنید؟ سعد ابن ابی وقاص سه فضیلت از زبان پیامبر نقل کرد و گفت که اگر یکی از این سخنان درباره من بود، شتران سرخ موی خودم را در راه خدا می‌دادم.
وی درباره فضائلی که سعد ابن ابی‌وقاص گفته بود، اظهار داشت: حضرت علی (ع) کسی بودند که در جنگ تبوک در شهر ماند و در نتیجه پیامبر، حدیث منزلت را بیان داشت و ایشان را نسبت به خود، به منزله هارون به موسی معرفی کردند.
‌سبحانی درباره فضیلت دوم، به جنگ خیبر اشاره کرد و گفت: زمانی که خلفای اول و دوم در دو روز اول جنگ شکست خوردند، پیامبر در روز سوم جنگ فرمود که امروز شمشیر را به دست کسی خواهم داد که پیروز از میدان باز خواهد گشت.
وی فضیلت سوم حدیث سعد ابن ابی‌وقاص را همان آیه مباهله دانست و ادامه داد: حضرت علی(ع) با این همه فضایل باید 25 سال خانه نشین بشود و به جای اینکه معارف اسلام را برای مردم تبیین کند، باید چاه بکند و نخل‌ها را آبیاری کند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول