اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی مطرح شد:

اجرای طرح دروازه ولایت در ورودی شهر بیرجند

خبرگزاری فارس:دبیر کمیته هماهنگی شورای فرهنگ عمومی از اجرایی شدن طرح دروازه ولایت در ورودی شهر بیرجند خبر داد.

اجرای طرح دروازه ولایت در ورودی شهر بیرجند
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد ابراهیم افشاری در جلسه شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی که در دفتر امام جمعه بیرجند برگزار شد، اظهار داشت: این طرح در جلسات قبلی شورا مصوب شده بود و جلسات مختلفی در مورد نحوه، چگونگی و محل اجرای طرح برگزار شده است که در نهایت اجرای این طرح در ورودی شهر بیرجند مورد موافقت قرار گرفته است.
وی افزود: این طرح در غالب فراخوان در اختیار شهرداری قرار گرفته است تا اطلاع‌رسانی‌های لازم را برای علاقمندان برای شرکت در این طرح ارائه دهند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی خواستار دقت در طراحی‌های لازم برای این طرح بزرگ و هزینه‌بر شد و ادامه داد: اجرای این طرح باید با نگاه دقیق و کارشناسی در کلیه مراحل انجام شود.
به اجرای طرح روزی حلال در سطح ادارات دولتی و بازار استان اشاره کرد و افزود: در راستای جلوگیری از رانت‌خواری، رشوه‌خواری و ترویج کسب روزی حلال این طرح استانی اجرایی می‌شود که امید است نتایج مثبت اجرای این طرح در سطح خانواده‌ها و جامعه نمایان شود.
وی نقش روزی حلال را در تربیت فرزندان و آینده جامعه بسیار زیاد دانست و اظهار داشت: در راستای اجرای این طرح دوره‌های آموزش همگانی روزی حلال برای کارکنان ادارات و یک دوره آموزش تخصصی برای پرسنل اداره مالی، کارپردازان و ذی‌حسابان ادارات با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود.
دبیر کمیته هماهنگی شورای فرهنگ عمومی استان از برگزاری دوره‌های آموزشی برای بازاریان قبل از صدور پروانه کسب و صدور گواهینامه توسط سازمان تبلیغات اسلامی خبر داد و گفت: جوانانی که آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را نیز طی می‌کنند باید این دوره‌ها را بگذرانند.
افشاری خواستار اطلاع‌رسانی گسترده صدا و سیما و رسانه‌های استان در ترویج کسب روزی حلال شد. 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز در این جلسه به برگزاری نمایشگاه کتاب با همکاری آموزش و پرورش اشاره کرد و اظهار داشت: این طرح به عنوان یک پیشنهاد در دستور کار قرار دارد تا با همکاری آموزش و پرورش با 600 میلیون تومان اعتبار طی یک هفته برگزار شود.
محمد مطهری فر ادامه داد: اجرای این طرح در استان می تواند تحول بزرگی باشد چراکه با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری پرداختن به بحث کتاب و کتاب‌خوانی وظیفه تمامی دستگاه‌های اجرایی است.
وی به دیدار مقام معظم رهبری با کتابداران سراسر کشور اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و تبیین و تدوین راهکارهای عملیاتی در این زمینه در کشور است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول